bedst vægttab cykel eller løb


linalunde
 Share

Recommended Posts

Hej,

Først og fremmest tror jeg du er kommet til at post dit indlæg det forkerte sted. Har i hvert fald svært ved at se hvordan det kan udvikle sig til en log :innocent: ... eller måske alligevel.

Hvis vi så bagefter ser på dit spørgsmål er det jo en anelse svært at besvare, da det er lidt som at spørge hvad der er højest: rundetårn eller et kanonslag?

Hvis man vil tabe sig må man først og fremmest se på hvad man indtager og føde, og sekundært fokusere på træningen. Ikke at træning ikke er vigtig, for det er det, men kosten må have 1. prioritet. Dernæst kan man jo så se på fordele og ulemper ved de to træningsformer.

Jeg er lidt inhabil da jeg ikke har forstand på cykling og aldrig har dyrket det på et seriøst plan. Som jeg kan se det har løb nogle fordele i forhold til at: det er tidsmæssigt mindre krævende, billigere i udstyr, man kan stort set løbe året rundt med det rigtige tøj og endelig er det en vægtbærende sport - dvs. ideelt i forhold til at tabe sig.

Mht. det sidste er det jo så også en af de største ulemper, da skades risikoen dermed også er en del større sammenlignet med cykling. Endelig skal det siges at løb og cykling er rigtig gode at kombinere da man får en afvekslende træning og dermed det bedste fra begge motionsformer.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share