BABY DADDY fjoller rundt i OBBC


ThomasNA
 Share

Recommended Posts

  • Replies 146
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Golf, lørdag den 5. Marts

30 slag at varme op på, og så ud og gå 9-huller. Det var helt perfekt! Det er på vinter-greens, så den del er ret tilfældig, men omvendt så er der mange andre ting der taler til at niveauforskellen ikke er så vanvittig stor. Konklusion anyways: Jeg er varm!

Et billede der taler for sig selv:

post-4358-032902100 1299406391_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning og løb, søndag d. 6. marts

3km med stigning på 5%. Pænt hårdt. Tog 18-19 minutter. Mine ben er anderledes ømme i dag.

Elastik til skulderen, indad- og udad rotatorcuff træning. Det virkede ok. Holdte mig til øvelser der ikke generede, det var en ok omgang. Men savner presseøvelser. Jeg kunne godt bruge en måneds sheiko eller hatfield, hvor kroppen tæskes igennem. Og så lige uden smerter i knæ eller skulder. 4disguise.gif

Pullups: 5, 4, 3

Overraskende nemme i dag, tror morgenvægten lå på 93-94.

Yates Rows: 5x50kg,60kg,70kg

Sad ok, og sidder godt i dag. Passede på vægten for ikke at provokere skulderen.

Pushdowns: 10x15,20,25

BB curls: 5x10xstang+10kg.

Prøver en ny approach, hvor jeg næste gang laver 5x12, derefter 5x14 something.

Og det var sådan set det.

Mavemuskler og lænd var tæsket flade af løb - det er overraskende hårdt op ad bakke i 'længere' tid.

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning, tirsdag den 7. marts

Fornem runde, tanket op på (og jeg låner lige Quantanamos udtryk) eksplosions-ryste.

Elastik træning, 3x10 ind- og udadrotation.

Hyperext: 3x10 BW +10kg

DB rows: 5x36kg, 5x40, 5x44 (PR)

Pullups: 4,4,4,3

Pushdowns med robe: 3x10xsvag

Golf-mavetræning: 3x10x3blokke

BB curls: 5x12xstang+10kg

Udstrækning.

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning, torsdag d. 10. marts

Led omgang!

Elastiktræning til skulderen, både med indad/udad rotation, samt lateral hævning(!), og skulderpres. Det går sgu bedre! Men jeg savner bænkpres, squat og dødløft. Når jeg har løbet halvmaraton, og hvis skulderen er klar, overvejer jeg en omgang sheiko med lette vægte, så jeg kan få gang i de store basisøvelser igen. Nedenstående træning giver selv forargede blikke fra diskopumperne, oppe i obbc!

DB rows: 5x38kg,40,42 og 44

Pull downs: 2x10x6blokke, 10x5blokke

Push downs: 20x40,18x45,16x50. Sindsygt pump!

BB curls: 5x14xstang+10kg. Gjorde forfærdeligt ondt! smider 20kg på stangen næste gang, og starter på 5x8.

Afholdte mig fra at træne mave og lænd, da jeg skal ud på en 14km tur i morgen tidlig.

Link to comment
Share on other sites

Ingen løb i denne uge, og ikke rigtig noget golf udover 18-huller i dag. Jesus, hvor er jeg træt nu. MEN, det var en god rygtræning igår:

Styrketræning, torsdag d. 18. marts:

DB rows: 5x36,38,40,42,44,46

Yates rowes: 5x50,60,70,80

Pushdowns: 3x20ishx20kg

Bicep curls: 20x10, 18x20, 10x30, derefter en finisher med 10 - alt i alt 50-60 reps. Fy for satan. Jeg har også de lede doms nu.

Link to comment
Share on other sites

Hermed indledes officielt 'distanceugen'.

7km løb (42min) + diverse styrketræning.

Let løbetur med 10k/t, tror ikke pulsen var over 120-130.

Fjollede rundt med elastikker (meh), 7-8 sæt pulldowns, 25 reps på de letteste, 8 på de tungeste. 2x25x10kg i bænkpres. Ved ikke om det var ok. Føltes ikke ok. sneaky2.gif

6 sæt mave og udstrækning.

Tager op til lægen i morgen, og får en tid til MR-scanning. Hverken fys eller kiro, eller massage for den sags skyld, eller 2 måneders "lav det der ikke gør ondt, og lav ikke det der gør ondt" har IKKE hjulpet. unhappy.gif

Link to comment
Share on other sites

Hey

Hvor laenge har du golfet? Er selv lige begyndt, og faar slaaet enkelte paene slag og en del grimme. Mest med P, 7 og 5. Hvordan er dit niveau?

Det er min anden sæson.

Har du ikke et helt sæt? Jeg har ladet mig fortælle, at der i Thailand er billige sæt at hente. w00t.gif

Link to comment
Share on other sites

Det er min anden sæson.

Har du ikke et helt sæt? Jeg har ladet mig fortælle, at der i Thailand er billige sæt at hente. w00t.gif

Jojo, har skam et helt saet, men sutter med de stoerre jern og koeller fordi mit swing stadig er paa begynderstadiet. Vi haaber, at det bliver bedre. Maaske lidt traening ville hjaelpe...

Link to comment
Share on other sites

Personlig træning er awesome. Find et sted, hvor du kan få en optagelse af dit drive. Det er meget brugbart og lærerigt.

Løb en 9.7km på 59 mins her til morgen, oven på tømmermænd fra igår. Dælme en dejlig tur.

Her er turen fra i dag: http://www.endomondo.com/workouts/7914738

Ude ved Stigeø er der nogle lede bakker. Jeg overvejer at lave intervaltræning derude, når jeg når dertil. Planen er at jeg i næste uge vil se om jeg kan ramme 30km, næste uge igen 35, hvorefter jeg vil have 2xintervaltræning og en lang tur om ugen, op til løbet.

I mit excelark er det 1000meters sprints. Bakkerne, jeg omtaler herover, 50-100m LODRET op, fuldstændig sindsygt hårdt. Ved ikke om den type interval kan bruge, men det er edderøvme effektivt. Tænker jeg kunne løbe 2-3km som opvarmning, og lave 10-15 x bakke sprint. Eller, i hvert fald bare indtil jeg ørler.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har simpelthen for travlt til at få opdateret min log - træls.

- En uges tid siden: En træning hvor jeg gav den gas, og tæskede min skulder. Det gjorde godt et par dage senere, derefter store smerter. Efter en uges pause er den ok nu. Hmm.

- En god mængde golf

- I søndags fik jeg 3 x bakkesprint, fy for satan. Jeg håber at kunne nå det samme i dag. Det var direkte modbydeligt. de tog hhv. 32s, 35s og 36s. Herunder billede af bakken:

post-4358-019945500 1302002801_thumb.png

Det er i øvrigt umuligt at holde en bare nogenlunde nydelig kost! Fredagen bestod af et hav af drinks, og på trods af at jeg følte mig ok ædru, da jeg var nede og hilse på SimonHP, No6Bach og MC, havde jeg hæslige tømmermænd lørdag. Sushi-kursus igår med gode mængder øl og vin, ostebord og portvin i aften, Toscana-aften i vinklubben på fredag og indflytterfest på lørdag. Jesus, stakkels lever.

Link to comment
Share on other sites

Interval-throw up-week - Sprinttræning

4 x sprint, 33s, 35s, 37s og 37s

Fuldstændig modbydeligt. Jeg synes det er værd at bemærke, at jeg allerede nu, 2 timer senere, har doms i lænd, mave, røv, lår og lunger. Det er vanvittig hårdt. Jeg får det fysisk dårligt efterfølgende, halter derfra med kramper og kvalme. Hold kæft, jeg kan li' det!

Link to comment
Share on other sites

Interval-throw up-week - Coopertest

Jeg blev nød til at tage op og træne på bånd i dag og hvad er så mere oplagt end at tage en coopertest, just for the hell of it? ..

2700m på 12 minutter! PR!

Jeg satsede på 2800, hvilket betyder 14km/t. Det holdte jeg i 6 minutter, hvorefter min iPhone tæskede mod gulvet (ingen ridser, thank the fuck christ), og min Party Rock Anthem, som ellers gejlede mig op, sammen med en trippel Jack3D-shake, røg ud af ørene, og jeg mistede mit groove. Jeg holdte farten i 2 minutter mere, og satte farten ned til 10km/t i 2 minutter. De sidste 2 minutter fik fuld skrald, +1km/t hvert 30. sekund, og da der var 30 sekunder tilbage skruede jeg op til 20km/t. 2700m præcis!

Jeg var litterally henne ved skraldespanden, fordi jeg var sikker på at jeg ville ørle. Det gjorde jeg dog ikke. laugh.gif

PS. Jeg kan intet med min skulder, ikke engang trækøvelser. Endelig har jeg fået booket tid ved fyssen på TV 2, og så må vi se. Nu har han da noget at arbejde med.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Øv, hvor er jeg ringe til at holde min log opdateret. Det er et kanon værktøj til planlægning og feedback, men det nytter jo intet, når jeg ikke magter at lave en opdatering.

Grunden til at jeg mistede lysten var såmænd at min skulder bare blev værre og værre. Dog ser det ud til nu, at fyssen har fundet ud af, hvad der er galt, som den flittige læser af skade-tråden har gennemskuet.

Halvmaratonnet kommer tættere på. Senest i dag fik jeg en 10'er mere: http://www.endomondo.com/workouts/10439115. Jeg sidder her og kan sådan set ikke mærke det i benene, så det er ret godt. Jeg skal have en 13'er i næste uge og en 16'er ugen før. Derefter pause, evt. en 2-3km jogging et par dage før, så mine ben er helt klar.

Hvis jeg klarer halvmaratonnet nogenlunde, vil jeg se om jeg kan træne op til et helt maraton. Umiddelbart kræver det en del mere løb end jeg har præsteret de sidste måneder, men nu må vi se.

Jeg prøver Durdens øvelser af ved næste træning, og tvinger mig selv til at logge resultatet. tongue.gif

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Lørdag d. 14. maj:

http://www.endomondo.com/workouts/11054474

PR i længde, og i forholdsvis OK tid. Jeg skal bruge hele weekenden i skoven, så ikke flere lange ture nu. Jeg tager en 3-5km i morgen eller torsdag, og en 2-3km jogging tur i løbet af næste uge.

Hvis alt går vel til ½maraton, så vil jeg kraftigt overveje om der skal løbes maraton til efteråret. 4thumbup.gif

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Lørdag d. 28. maj - halvmaraton.

WUHUUUU!

Her er endomondolinket: http://www.endomondo.com/workouts/12098841

Den officielle tid:

05km: 0:28:36

10km: 0:58:40

15km: 1:28:40

Mål: 2:06:42

Mit mål var under 2 timer, men er fint fint tilfreds med ovenstående. Jeg synes det var en hæslig tur. Efter 1-2km var mine mavemuskler ømme (wtf?), ved 8-9km begyndte mit venstre knæ at brokke sig en gang imellem. Opstigningen af var forfærdelig, heldigvis var der med/sidevind. Jeg synes jeg blev ved og ved og ved med at løbe mod de fucking pyloner, som bare ikke kom tættere på. Jeg kom over, og ned mod Korsør. De sidste 3-4km var fuldstændig på dampene, jeg var helt flad! Det der drev mig var fx flere ældrer - der kom en mand på 70-80år og overhalte mig - jeg tænkte NO FUCKING WAY skal en pensionist løbe bedre end mig, så bed mig på!

Jeg kom endelig i mål, og kunne knap støtte på mine ben. Så kunne man heldigvis gå rundt på pladsen i pisse regnvejr, uden at have et sted at smide sig. Til sidst crashede jeg på græsset foran lastbilerne, hvor min løbemakker skulle hente sin taske. Hun var lige 25 minutter sløvere end mig innocent.gif.

Led tur! Jeg kan ikke gå i dag. Er først lige kommet ind i stuen, hvor jeg har placeret mig på en stol, hvor jeg kan skrive den fucking synopsisopgave, som jeg skulle have afleveret i torsdags - ups.

Skal jeg løbe maraton? Højst sandsynligt, men det bliver ikke til efteråret.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share