Scheuermann - fremtid?


Guyfawkes
 Share

Recommended Posts

Hej alle :)

Jeg er så uheldig at ha' fået konstateret Scheuermann der giver anledning til daglige smerter af lav-medium intensitet. Den sidder lavt men ikke helt nede i lænden. Jeg skal forbi en rigtig dygtig reumatolog her snart som jeg håber kan hjælpe mig på vej ud af mine smerter. Jeg ville dog gerne høre fra andre herinde som har en Scheuermann hvordan I har båret jer ad for at slippe for smerterne og hvad jeg kan forvente af fremtiden når jeg har en defekt som denne? :)

Link to comment
Share on other sites

Min sidder også lidt over lænden- det tog mig lang lang tid at finde ud af hvordan jeg kunne sove, det kræver bla. 4 dyner, men det generer mig ikke det store i hverdagen. Jeg kan sagtens gå langt uden problemer, men hvis jeg skal stå forholdsvis stille til fx en koncert så får jeg meget ondt og bliver helt stiv i kroppen. Forskellige udstækningsøvelser kombineret med min alternative sovestilling også hjulpet mig.

Link to comment
Share on other sites

Hmm, jeg må sige at mit generer mig mere i hverdagen men jeg har ingen problemer med at sove.. Indtil videre ihvertfald. Tager du særlige hensyn til det i din træning?

Jeg dødløfter ikke mere, da rygstivheden gjorde at jeg ikke kunne presse mig ned i forsvarlig udgangsposition- ellers ikke :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hvordan startede det så og hvor hurtigt var du klar til at træne igen?

Jeg opdagede det som 25 årig ved at jeg ikke kunne ligge på albuerne og læse en avis pga svejet, samt at jeg ikke kunne sove på maven mere.

Det er noget der udvikler sig i teenageårene, men jeg mærkede først noget til det i midten af tyverne.

Jeg trænede ikke dengang.

Link to comment
Share on other sites

Min sidder også lidt over lænden- det tog mig lang lang tid at finde ud af hvordan jeg kunne sove, det kræver bla. 4 dyner, men det generer mig ikke det store i hverdagen. Jeg kan sagtens gå langt uden problemer, men hvis jeg skal stå forholdsvis stille til fx en koncert så får jeg meget ondt og bliver helt stiv i kroppen. Forskellige udstækningsøvelser kombineret med min alternative sovestilling også hjulpet mig.

Kan man se den, når man ser dig fra siden?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share