Mand: Hvorforfængelig er du?


MrJohnson
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen!

Jeg har påtaget mig en kæmpe opgave, nemlig den at finde ud af hvad mænds holdning er til mandlige hudplejeprodukter, og deres forbrug af førnævnte.

Forskere kan nemlig ikke helt finde ud af hvorfor mænd i dag køber og bruger hudplejeprodukter, er det fordi man oplever "feminiseringen af det maskuline"? er det fordi vi mænd i dag er så narcissistiske at vi simpelthen ikke kan lade være? eller noget helt andet?

For at forstå os selv bedre har jeg kastet mig ud i det, og udformet en spørgeskema i forbindelse med studiet af dette fænomen, som er en del af mit afsluttende speciale.

Jeg håber dermed at så mange mænd som muligt, vil bruge de under 10 minutter det tager at udfylde den.

Jeres tid er selvfølgelig ikke gratis så jeg har kontantpræmier på spil for de deltagere der er så heldige at blive udtrukket her om et par uger. Hvem siger nej til penge, efter at have brændt pengene af på jul, nytår og byture? hehe

For at læse mere om undersøgelsen og deltage, bedes du/I klikke på følgende link:

Mit link

På forhånd mange tak for hjælpen

Link to comment
Share on other sites

Ups - slettede umiddelbart denne tråd, fordi det lignede typisk affiliate spam, men da jeg klikkede på linket kunne jeg se at trådstarter faktisk er seriøs nok. Beklager til trådstarter.

(Godt råd til andre seriøse: kald jer ikke "MrJohnson" og brug ikke store bogstaver i emnetitel)

Link to comment
Share on other sites

Er spørgsmålene godkendt af en vejleder? nåede kun halvt gennem før jeg stoppede pga for lavt niveau.

Ja det er den selvfølgelig, men er da ked af at du mener niveauet er for lavt. Måske er det måden den er opbygget på, den følger nemlig en teori der hedder Theory of Reasoned Action, og er derfor bygget anderledes end din typiske undersøgelse.

Men tak fordi du alligevel forsøgte.

Edited by MrJohnson
Link to comment
Share on other sites

Hvordan er dette en afsluttende opgave i 9 klasse? jeg er nysgerrig

Du gør det forkert. Du skal ikke spille med på hånen. Du er her for at bruge løs af goodwill - den risikerer du at modarbejde der.

Du skal hellere forklare lidt om, hvordan skemaet er opbygget. Forklar reasoning act...

Når det er sagt: Dit link virker ikke. Derudover: HVad læser du på asb?

Link to comment
Share on other sites

Du gør det forkert. Du skal ikke spille med på hånen. Du er her for at bruge løs af goodwill - den risikerer du at modarbejde der.

Du skal hellere forklare lidt om, hvordan skemaet er opbygget. Forklar reasoning act...

Når det er sagt: Dit link virker ikke. Derudover: HVad læser du på asb?

Det var mest en uddybning jeg søgte ;) altså hvad han mener er ringe, jeg kan altid bruge konstruktiv kritik.

Link retter jeg lige til

Jeg læser Cand Merc, med speciale i markedsføring

Edited by MrJohnson
Link to comment
Share on other sites

Jeg vil også gerne have en forklaring på konceptet- det er meget svært for mig at se, hvordan der kan udledes noget som helst brugbar empiri af dine spørgsmål.

Det er muligvis fordi jeg ikke er interesseret i "hvor meget" og "hvordan", men "hvorfor", så det er primært en kognitiv tilgang jeg har.

Selve spørgeskemaet bygger på en teori der hedder Theory of Reasoned Action, som i al enkelthed belyser forbindelsen mellem holdning til en adfærd eller handlingsobjekt og "intentionen om at udføre adfærden". Måden man så ifølge teorien gør det på, er at stille holdningsspørgsmål hvortil en respondent kan angive det svar der er tættest på dennes holdningen. Og hermed skulle man så kunne belyse de kognitive faktorer der har mest indflydelse på "intentionen om at udføre adfærden", og af disse kunne være, "subjektiv-viden" "referencegrupper" "selv-billede" osv. Selve spørgsmålene har jeg ikke selv fundet på, men nogle jeg har noteret i forbindelse med fokusgruppe studier og interviews, så det er folks udtalelser der er benyttet. Dette kunne forklare hvorfor det lyder "uprofessionelt"

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share