Træning frem mod udtagelse til frømandskorpset


jeff-1990
 Share

Recommended Posts

Jeg er en dreng på 20 år der skal til at afslutte mine år på HTX.

Her efter kunne jeg godt tænke mig at komme ind i frømandskorpset, da jeg lige syntes det lyder som noget for mig. I dette emne vil jeg føre log omkring min træning frem mod det, og forhåbelig få nogle råd til hvad jeg kunne gøre bedre.

Min trænings uge lyder nu sådan:

Mandag:

6 Km alm. løb (30 min)

Styrketræning (full body)

Svømning 3 km (1 time)

Tirsdag:

6 km alm. løb (30 min)

Styrketræning (biceps-ryg/skulderblade)

Onsdag:

5 km alm. løb(25 min)

3 km svømning ( ca. 1500 Hårdsvømning)

styrketræning (bryst - triceps)

Torsdag:

Styrketræning (full body)

10 - 15 km interval træning

1500- 2000 m typsik let svømning og noget dyk.

fredag:

4 km alm. løb.

styrketræning (biceps - ryg og skulderblade)

Lørdag:

Spinning. 30 min - 1 time.

6 km alm. løb.

styrketræning (bryst - triceps)

Muligvis en lille svømmetur. alt efter lyst.

Søndag:

Fri eller alternativ træning.

Det skal bog siges, at det nogen uger er lidt mindre træning, da der kan komme forhindringer.

Maveøvelser laver jeg self. hver dag.

en ting jeg er lidt mindre sikker på er de faglige opgaver hvad går de ud på?

Edited by jeff-1990
Link to comment
Share on other sites

velkommen til :)

Det er super fedt med endnu én, der har et mål om at bive elitesoldat! Dog skal du være opmærksom på, at det kræver stor vilje og ihærdighed at komme igennem nåløjet. Det er ikke en uddannelse man bare får fordi man synes det lyder spændende! Mange af de mennesker der er elitesoldat i dag, har haft drømmen siden barndommen, og har igennem flere år oparbejdet en vis målsætning og vilje.

Det jeg vil sige med det her er, at du virkelig skal VILLE gennemføre uddannelsen, hvis ikke holder du ganske enkelt ikke en måned!

Derudover vil jeg råde dig til at læse alt literatur omkring eliteenhederne. Dette vil give dig et godt billede af den eftertragtede verden. Desuden er det også rigtig interessant :)

Hvor meget træningserfaring har du? Og hvornår vil du evt. søge kursus?

ps. har selv samme mål, dog er jeg ikke sikker på om jeg vil være frø/jæger

Link to comment
Share on other sites

btw. hvor bor du i øvrigt, hvis du bor i midtjylland kan vi evt. lave noget fællsetræning :)

Hey.. Jeg bor i esbjerg. Med hensyn til trænings erfering, skulle jeg mene at jeg er rigtig godt dækket ind. Jeg er tidligere svømmer og har før trives med 9 vandpas om ugen samt styrke og drylnad ved siden af. Jeg stoppede dog for godt år siden så formen er ikke helt i top længere. Jeg er dog aldrig stoppede helt med at træne. I forbindelse med svømningen var jeg også til nogle forskellige mental kurser samt noget om ernering osv.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share