Kost og træningsprogram


degulemusvitter
 Share

Recommended Posts

Hej!

Jeg er en 25 årig knægt, som måler 191 cm og vejer 87 kg. Jeg har sat mig et mål, som er at jeg inden maj vil ned på 79-81 kg. Det er måske ambitiøst, men jeg håber det kan lade sig gøre. Jeg har tænkt mig at opnå det ved en kombination af løbetræning og styrketræning, samt et sundt kostprogram. Jeg har for ca. 14 måneder siden haft en kampvægt på 102 kg og er nået ned på nuværende vægt uden noget struktureret program, men nu vil jeg forsøge at sætte struktur på det.

Jeg har tænkt mig at løbe 10 km 3-4 gange om ugen og styrketræne et fullbody program (dødløft, squat, bænkpress, skrå flyers, biceps, triceps og mave) 2-3 gange om ugen.

Jeg har selv forsøgt at strikke et kostprogram sammen, som jeg håber jeg kan få lidt respons på.

Morgenmad

1 banan

Lidt rosiner

Havregryn med mælk.

Rugbrød med 1 skive kalkunpålæg.

Formiddag

Gulerødder

Middag

En skål salat med agurk, tomat, tun, ærter og pinjekerner.

Klapsammen rugbrød med kyllingepålæg

Eftermiddag

Æble

Træning

Efter træning en banan.

Aftensmad

Wok med:

1/2 grøntsager (hvidkål, broccoli, peberfrugt, gulerødder mv.), 1/4 kylling og 1/4 fuldkornspasta.

Eller eventuelt noget laks, kylling eller andet magert kød.

Mht. aftensmad har jeg planer om at halvdelen skal være grøntsager. Jeg har desuden tidligere haft det problem at jeg overspiser, så derfor er jeg blevet enig med mig selv i at 1 portion er tilstrækkelig.

Natmad

En banan eller en banan i en smoothie med bær.

Evt. en sund müslibar.

Ellers nogle ideer??

Håber at jeg får respons.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share