Hjælp til kost


Laura-Bitte
 Share

Recommended Posts

Hey.

Jeg er en pige på 16 år. Jeg vejer 66 kilo og er 164 centimeter høj. Da jeg for et par år siden brækkede mit underben i et trafikuheld og sad med gips på i næsten 5 måneder tog jeg en del på i vægt. Jeg vil virkelig gerne tabe mig og helst forholdsvist hurtigt (hvis det er muligt). Jeg er ikke sikker, på hvad min idealvægt er, men mit mål er at jeg gerne vil tabe mig 10 kilo. Jeg er startet i et fitnesscenter som jeg benytter mig af 3 gange om ugen. Det spørgsmål jeg helst ville have svar på er hvor mange kalorier man max må indtage dagligt hvis man gerne vil opnå et vægttab på omkring 1 kilo om ugen. Er det overhovedet realistisk?

Det ville være en stor hjælp hvis nogen kunne hjælpe mig.

Edited by Laura-Bitte
Link to comment
Share on other sites

Vi vil skam gerne hjælpe, men antallet af kalorier du kan indtage og stadig tabe dig, er afhængig af flere faktorer. Bl.a. hvor meget du rører dig dagligt og hvor meget du kan spise nu, og stadig holde vægten.

Begynd med at føre en maddagbog, hvor du skriver alt ind i. Hvis du ikke har mod på at veje al din mad, så angiv i ca. portionsstørrelser.

Du skal også kigge på, hvor meget du rører dig i løbet af dagen - også gåture, cykelture og lign.

Hold øje med din vægt. Er den stadig eller svinger den?

Hvis du kan skrive lidt om det ovenstående, så er det langt lettere for os at hjælp på en effektiv måde frem for at henvise til en stofskifte beregner.

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share