Gang på incline threadmill


Torben F.
 Share

Recommended Posts

Fandt denne formel

kcal pr min = (3.5 + (mph *26.8224)*.1 + grade * (3.0 *26.8224) * 1.8) * (lbs/2.204623)*5*.001

eller med SI-enheder

kcal pr min = (3,5+(hastighed*16,6667)*0,1+hældning*(hastighed*16,6667)*1,8)*vægt*5*0,001

hastighed i km/t

hældning i decimal (0,01 = 1%)

vægt i kg

her

http://www.aprioriathletics.com/fitnessmath/cardiocalc.html

Virker som nogle rimelige tal.

13% ekstra forbrug pr procent ekstra hældning.

Hældning 0% giver små 300kcal for 5km for 80kg person

Link to comment
Share on other sites

Det er intet mindre end fornemt MP, især med din konvertering til SI-enheder.

Antager at konstanten på 3,5 udtrykker basalforbrændingen, og hvis denne fjernes, så vil følgende setup på: 80kg, 15 grader, 5 km/t i 60 minutter forbrænde 759 kcal - det er da ganske pænt.

Har dog kun prøvet at gå ved 10 grader, så det er muligt jeg ikke er så kæphøj når jeg afprøver de 15! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Det er intet mindre end fornemt MP, især med din konvertering til SI-enheder.

Antager at konstanten på 3,5 udtrykker basalforbrændingen, og hvis denne fjernes, så vil følgende setup på: 80kg, 15 grader, 5 km/t i 60 minutter forbrænde 759 kcal - det er da ganske pænt.

Har dog kun prøvet at gå ved 10 grader, så det er muligt jeg ikke er så kæphøj når jeg afprøver de 15! :bigsmile:

Hehe, min første tanke var også - 15 grader :blink:

Jeg har prøvet både 12 og 15, og man kan da godt. Personligt er det dog ikke det parameter jeg ville spille ud med. Så hellere så farten op til 6 eller 6,5. Så kan man sætte graderne helt op senere, når man virkelig ønsker at få sved på panden.

Tæller du kcal osv ?

Link to comment
Share on other sites

Hehe, min første tanke var også - 15 grader :blink:

Jeg har prøvet både 12 og 15, og man kan da godt. Personligt er det dog ikke det parameter jeg ville spille ud med. Så hellere så farten op til 6 eller 6,5. Så kan man sætte graderne helt op senere, når man virkelig ønsker at få sved på panden.

Tæller du kcal osv ?

Nu har jeg kun 2 incline walking 'sessions' som grundlag og ikke over 10 grader, så jeg skal lige have skudt mig lidt ind på hvad der giver mening i praksis, og ikke blot ser godt ud som et regnestykke.

Jep, skal til at tælle kcal for en gang cuts...

Edited by Torben F.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share