jeg er blevet træt af træning - mangler idéer!


AnneMaj
 Share

Recommended Posts

Jeg er en ung pige på 18 år.

For 2 år siden fik jeg en knæskade, jeg tog rigtig meget på, og nu er jeg så igang med at smide det igen!

Jeg er gået lidt i stå med træningen, jeg cykler og svømmer, men det er bare blevet for ensformet, jeg kan ikke rigtig løbe, eller ''danse'' zumba pga. mit knæ.

Derfor vil jeg gerne høre her om i har nogle idéer til hvad jeg kunne lave?

Jeg har førhen gået til kajak, men lidt mere som en hyggesport, er det noget der kunne anbefales til konditions træning?

jeg er bare gået i stå, og blevet træt af at cykle og svømme.. :(

håber der er nogen der kan hjælpe mig! :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er en ung pige på 18 år.

For 2 år siden fik jeg en knæskade, jeg tog rigtig meget på, og nu er jeg så igang med at smide det igen!

Jeg er gået lidt i stå med træningen, jeg cykler og svømmer, men det er bare blevet for ensformet, jeg kan ikke rigtig løbe, eller ''danse'' zumba pga. mit knæ.

Derfor vil jeg gerne høre her om i har nogle idéer til hvad jeg kunne lave?

Jeg har førhen gået til kajak, men lidt mere som en hyggesport, er det noget der kunne anbefales til konditions træning?

jeg er bare gået i stå, og blevet træt af at cykle og svømme.. :(

håber der er nogen der kan hjælpe mig! :)

Kajak træning er udmærket træning og ellers er roning også en fin konditions sport. men det kræver lidt mere af knæene. Hvorfor bekymrer du dig så meget om kondition? Der er masser af interessante måder at træne på og ikke alle vil kaldes for konditions træning.

Styrketræning, kampsport div former for dans osv. Find noget der morer dig tilstrækkeligt til at du kan holde det ud.

Mvh Andreas

Link to comment
Share on other sites

Kajak træning er udmærket træning og ellers er roning også en fin konditions sport. men det kræver lidt mere af knæene. Hvorfor bekymrer du dig så meget om kondition? Der er masser af interessante måder at træne på og ikke alle vil kaldes for konditions træning.

Styrketræning, kampsport div former for dans osv. Find noget der morer dig tilstrækkeligt til at du kan holde det ud.

Mvh Andreas

Hej Andreas..

Super tak for svar! :) jeg bekymre mig om kondition, fordi jeg er igang med at smide kilo, og har brug for at få pulsen op.

pga. mit knæ har jeg ikke mulighed for kampsport osv. jeg styrketræner 3 gange i ugen, men det er ikke nok.

Jeg har før gået til kajak, og synes ikke jeg kan huske sidst at det belastede knæene så meget.

mvh Anne Maj

Link to comment
Share on other sites

Det er da næsten bare et spørgsmål om at få prøvet nogle ting af og se, hvor interessen findes! I et eller andet omfang så er motion jo motion, og hvis du dybest set bare søger noget, der gør, at du får rørt dig og forbrændt nogle kalorier, så skal du jo bare gå efter det, der virker sjovest, og som ikke river op i din skade.

Kajak lyder da fx som en god idé :-)

Link to comment
Share on other sites

Hej Andreas..

Super tak for svar! :) jeg bekymre mig om kondition, fordi jeg er igang med at smide kilo, og har brug for at få pulsen op.

pga. mit knæ har jeg ikke mulighed for kampsport osv. jeg styrketræner 3 gange i ugen, men det er ikke nok.

Jeg har før gået til kajak, og synes ikke jeg kan huske sidst at det belastede knæene så meget.

mvh Anne Maj

Din kost er langt vigtigere end den form for træning du vælger! Træning med høj puls forbrænder typisk flest kcal men den den slags træning øger også din appetit tilsvarende. Motion er dog en generelt gavnlig ting og har mange positive effekter.

Det er godt at styrketræne som du gør, specielt når du er på afmagring. Kosten er dog stadig meget vigtig i forbindelse med vægttab.

Mvh Andreas

Link to comment
Share on other sites

Træning med høj puls forbrænder typisk flest kcal men den den slags træning øger også din appetit tilsvarende.

Mig bekendt er der ikke umiddelbart noget der tyder på at fysisk aktivitet øger appetitten tilsvarende (så energibalancen opretholdes). Anyway, bare lidt petitesse-rytteri herfra :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har undersøgt aquajogging, men det findes ikke rigtig i mit område. Ellers var det også en mulighed--

Men er helt sikkert med på at det jeg laver skal være noget jeg kan lide, og ikke bare føler det er noget jeg tvinger mig til.

Men har fået lagt kostplan ved en kostvejleder, som jeg følger, jeg vil også bare gerne dyrke noget motion/sport/træning ved siden af, til dels for at vægttabet går hurtigere, men også ligeså meget for at lave noget, så jeg kan få brugt en masse energi, og en masse tid! Hvis jeg bare sidder hjemme, ved jeg at jeg kommer i de gamle vaner, hvilket jeg jo bestemt ikke ønsker.

Link to comment
Share on other sites

det lyder godt! - tak for respons, er så heldig at bo i Skive, så har fjorden at suse rundt på..

Så må prøve det i første omgang, og se om det hjælper.. Har gået til kajak før, og synes det er en god sport, selvom det jeg gik til før, var mere hygge.

Link to comment
Share on other sites

Mig bekendt er der ikke umiddelbart noget der tyder på at fysisk aktivitet øger appetitten tilsvarende (så energibalancen opretholdes). Anyway, bare lidt petitesse-rytteri herfra :)

Lav en pubmed med søgning på "exercise overweight women" og/eller læs evt artiklen her på siden om sammenhængen mellem kost og motion.

Motion uden kostkontrol er generelt en ineffektiv måde at tabe sig for overvægtige, specielt for dem med flest X-kromosomer.

Har du aldrig trænet hårdt og oplevet øget appetit efterfølgende?

Mvh Andreas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share