Danish Military Speed Test


9240dc
 Share

Recommended Posts

HEJ MOL

Jeg er Officersaspirant ved hæren, og ønsker at forbedre min Speed test.

Danish military speed test består af 30 sek løb, 30 sek pause X 10 på en 20m bane, altså en masse acceleration, deceleration samt vendinger.. Jeg ligger lige nu på 60 ture. Målet er 66.

Mit eget bedste bud er noget interval løb og kombineret med styrketræning af ben..

Nogen som har erfaring med testen og træning op til? Evt. med gode råd om vendingsteknik?

På forhånd tak

Link to comment
Share on other sites

Selve testen er en super god anaerob træning. Så kør testen en gang i ugen uden at køre 100% max, men kør den måske til 50-55 ture.

Vendingtekniken. Så skift mellem højre og venstre ben hver gang du vender, og vend foden helt, således at den står i løbsretning når du vender, og så brug armene til at komme igang med.

Og nu hvor du er i trøjen så fund det udemærkede hæfte der hedder kredsløbstræning. Det er nogle træningspas beregnede udfra din 12min test. DMST er en max led test fordi den ligger og rykker hårdt både anaerob men samtidig også kræver meget af dit Vo2 max. Træningen til testen bør være 15-60 sek arbejde og samme eller længere pause. Og så nogle gode kvalitets aerobe løbe pas. Men kig i det hæfte,. Der står stortset alt du skal vide! Ellers snak med din CFI uddannede idrætsleder. Han kan ihvertfald hurtigt lave et par træningspas til dig ;-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share