Seriøs start


Hjælpmig
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg vil nu seriøst igang.

Jeg har adgang til at fitnesscenter 2 dage om ugen (Det bliver mandag og fredag).

Info om mig:

Alder: Lige fyldt 16 år

Vægt: 55 Kg (Nej, det er ikke meget)

Højde: 1.77

--------------------------

Jeg vil køre et 2-split program, hvor jeg træner forskellige områder på de to dage.

Det er her jeg mangler hjælp. Vil i ikke nok hjælpe mig her med et effektivt 2-split program? Jeg har læst og læst, men føler bare, at jeg mangler personlig hjælp...

Mit mål er at opbygge nogle flotte, markerede muskler. Jeg regner med, at i foreslår, at jeg spiser mere. Hvilken mad her?

_________________________________

Håber virkelig i vil hjælpe!

Vh

Rasmus

Link to comment
Share on other sites

Som Tjr siger. Så ta et Fullbody program.

Jeg vil anbefale dig at læse lidt mere hvis du ikke engang ved hvad du skal spise ;-) så har du ikke læst nok til at det er seriøst.

Find dig et godt fullbody program med alle de store basis øvelser, og så lær tekniken til disse. Derefter kan du begynde at styrketræne med det formål at vokse eller blive stærk.

Summasumarum.... Læs læs læs.

Søg på fullbody, og gå ind og kig under kost delen. eller søg efter bulk.

Link to comment
Share on other sites

Okay, måske er det bare mig der har misforstået noget.

Jeg vil gerne træne forskellige muskelgrupper de to dage.

Fx.

Mandag: Ryg, mave, biceps

Fredag: Triceps, bryst, ben

Evt andet...

Det er det jeg mener med 2-split.

------------------

Og SÅ seriøst er det heller ikke. Det er hvad jeg siger. 3 dage om ugen med hjemmetræning onsdag, fitnesscenter man- og fredag. Min indsats er seriøs, derfor mangler jeg hjælp til et effektivt program. Vil i ikke nok hjælpe mig?

Link to comment
Share on other sites

Du skal træne HELE KROPPEN hver gang.

Mandag & Fredag:

Squat

bænk press

mili pres

pull ups

bent over row

dips

dødløft/ryg bøjning

osv

3x15rep

Tak.

Jeg syntes bare altid, at folk kritiserer programmer.. Altså.. Findes der mon et perfekt program? :)

Men tak skal du have!

Er der andre øvelser jeg bør have med?

Edited by Hjælpmig
Link to comment
Share on other sites

Du må forstå at for at blive større og stærkere må du udsætte kroppen for en mængde stress (træning), restituere (mad, søvn), udsætte kroppen for en større mængde stress end før, restituere og sådan bliver du ved indtil du ligner Arnold Schwarzenegger eller Brad Pitt eller hvem du nu synes er flot.

Hvis du fx. trænede full body 3 gange om ugen, bliver fx. dine brystmuskler udsat for stress og restituerer derfra 3 gange om ugen.

Hvis du kører det program du selv foreslår bliver de udsat for stress/restitution 1 gang om ugen.

Hvad tror du er mest effektivt?

Jeg tror tit kritikken bunder i, at folk bedst selv kan li' én bestemt slags træning og derfor helst ser at alle træner på den måde. Og nej, det perfekte program findes ikke.

Du skal huske curls.

Link to comment
Share on other sites

Squat

Bænkpres

Military presss

Pull ups

Bent over row

Dips

Dødløft

Rygbøjning

Mavebøjning/Planken

Curls

Række følgen bør være således:

Squat

Bænkpres

Dødløft

Military presss

Pull ups

Dips

Bent over row

Rygbøjning

Mavebøjning/Planken

På den måde startet du med de største tungeste og mest krævende, plus du ikke træner samme muskel to øvelser afgangen. Mht. Squat hjemme så lav dem om til lunges når du "kun" har vægten fra et sæt håndvægte. Og husk at planken ikke træner mavemusklerne, men det er core træning. Sagt ret firkantet, for selvfølgelig giver det lidt.

Udover det så ser det fint ud.

Curls

Link to comment
Share on other sites

Hej først og fremmest, fedt du er så seriøs med din begyndelse :) tegner godt !

I dit program vil jeg vælge, frie mavebøjninger istedet, altså mavebøjninger hvor du ikke har sat dine fødder/ben i spænd. Hvis du undgår at sætte dine fødder i spænd, sikre du at du ikke bruger hoftebøjerne, men bruger dine mavemuskler mest muligt. :) (personlig erfaring) bare et godt råd :)

Men synes det ser rigtigt godt ud dit program.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share