HST: for gud ved hvilken gang...:-)


Rommel
 Share

Recommended Posts

Jeg har trænet TJ oldschool BB program i ca. 4 mdr. og ville gerne igang med noget HST (15-10-5 rep cyklus) efter en 7-9 dages træningspause.

Jeg er stor fan af frie vægte og har strikket følgende sammen:

Squatx2

Dødløft x1

SL Dødløft x1

Bænkpres x2

Bent over BB rowing x2

Military press x2

Dips x1

Træk til bryst x1

Biceps curl x1

Incline DB flyers x1

Shoulder-latarels x1

Lægx2(stående calf raise)

Mavebøjningerx2 (Cable crunch)

Det er 19 sæt fordelt på 13 øvelser, med vægt på de store.

Kan I se nogen umiddelbare fejl eller mangler, fx rækkefølgen eller en skævhed i arbejdsbyrden?

Jeg har tænkt mig at køre to 9 ugers cykler, dog uden eksentrisk fase, da jeg ikke har en fast makker til at redde mig fra knusningsdøden i fx. squat og bænkpres. :retard:

Jeg er forøvrigt 191 cm og ca. 85 kg og håber ihvertfald at ramme de 90 kg inden de 2 cykler er omme. Og ja, jeg æder alt hvad jeg kan!

Håber nogen har noget konstruktiv kritik af ovenstående! :bigsmile:

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Hva' så, drenge?

I skal ikke falde over hinanden, alle skal nok komme til........ B)

Jeg vil tage det som et tegn på, at der ikke er noget fundamentalt galt med mit forslag, men det ville da være rart hvis nogen ville bekræfte det med et "GO" eller "NO GO".....

(Skulle nok have posted inde i maksimal muskelvækst.......)

Godnat fra......

Rommel!

Link to comment
Share on other sites

Kan du ikke lave chin-ups i stedet for?
Jeg kan kun lave 10 chinups, så jeg er tvunget til at køre noget kabelræs, selvom jeg ikke er meget for det.....! :jehon:
Dog tror jeg godt du kan tage lidt mere triceps med, f.eks. french-press/skull-crusher...kært barn har mange navne.

Der er da både bænkpres, military press og dips......Rammer det ikke triceps tilstrækkeligt?

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Jeg mangler også forkalringen på hvorfor folk generelt er så vilde med små tricepsøvelser når dip er med i programmet :retard:

M.h.t. rækkefølgen foretrækker jeg squat, bænkpres og så dødløft. Dødløft som nummer 3 så stængerne får et lille hvil under bænkpres.

Edited by Michael Soerensen
Link to comment
Share on other sites

Jeg mangler også forkalringen på hvorfor folk generelt er så vilde med små tricepsøvelser når dip er med i programmet

Jeg synes bare at det så lidt småt ud med kun en triceps-øvelse, da det jo er en større muskel-gruppe end biceps. Biceps får jeg også tæsk ved "rowing" og "træk til bryst"

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener dips hovedsageligt er en tricepsøvelse. Ok, hvis man insisterer på at sprede albuerne ud og holde overkroppen mere vandret så er det muligt vi nærmer os en brystøvelse, men sådan udføres den som regel ikke, og hvorfor skulle man da også det når alle programmerne i forvejen indeholder gode brystøvelser?

Jeg har ikke hørt at dips er en øvelse med en øget skadesrisiko, men hvis man har dårlige erfaringer med den er french pres da et udmærket alternativ. Jeg argumenterer for at dips er den bedste øvelse for triceps fordi man her kan arbejde med den tungeste vægt, jvf. argumenterne for fx squat, dødløft og bænkpres.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Hmm, ikke for at gøre mig klog på noget, men synes da et 1 sæt i Biceps curl lyder af meget lidt, når der kun er 1 konkret bicepsøvelse i programmet..?

Ja, det slog mig også da jeg var nede og køre programmet. Så jeg har sparket et sæt mere ind.....Men indse det: biceps er jo en lille ubrugelig discoteks-muskel... :lol:

Rommel

Edited by Rommel
Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY
Hmm, ikke for at gøre mig klog på noget, men synes da et 1 sæt i Biceps curl lyder af meget lidt, når der kun er 1 konkret bicepsøvelse i programmet..?

Ja, det slog mig også da jeg var nede og køre programmet. Så jeg har sparket et sæt mere ind.....Men indse det: biceps er jo en lille ubrugelig discoteks-muskel... :lol:

Rommel

Ja, men jeg kan godt lide diskoteksmuskler.. :D

Træner jo ikke for at kunne løfte en masse tunge ting, det har jeg alligevel aldrig brug for.. Træner da for at få en masse flotte og om du vil "Diskoteksmuskler" :bigsmile:

Hehe, men held og lykke med dit program!

- Rasmus

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share