Begrænse skaden


kimweltz
 Share

Recommended Posts

Vil det gøre mere skade end gavn at begrænse sig selv op til en kcal-rig aften?

Lad os sige jeg skal til en fest fredag aften, hvor der vil være masser af god mad, vin osv. Kan jeg så med fordel lade min morgenmad & frokost bestå af f.eks. Nupo, for at spare kcal, da jeg ved aftenen vil betyde et stort indtag?

Hvad er jeres tanker omkring dette?

Edited by kimweltz
Link to comment
Share on other sites

Vil det gøre mere skade end gavn at begrænse sig selv op til en kcal-rig aften?

Lad os sige jeg skal til en fest fredag aften, hvor der vil være masser af god mad, vin osv. Kan jeg så med fordel lade mine min morgenmad & frokost bestå af f.eks. Nupo, for at spare kcal, da jeg ved aftenen vil betyde et stort indtag?

Hvad er jeres tanker omkring dette?

Teoretisk set ville det hjælpe at faste inden da din krop ville have mindre energi til lagring.

På den anden side kan fasten øge din appetit og få dig til at spise mere end du ellers ville have gjort.

Hvilken faktor der har overtaget i dit tilfælde ved jeg ikke.

Mvh Andreas

Link to comment
Share on other sites

Teoretisk set ville det hjælpe at faste inden da din krop ville have mindre energi til lagring.

På den anden side kan fasten øge din appetit og få dig til at spise mere end du ellers ville have gjort.

Hvilken faktor der har overtaget i dit tilfælde ved jeg ikke.

Mvh Andreas

Det kan du have ret i, der var en vinkel jeg ikke havde tænkt på. Der skal være villjestyrke for ikke at over-spise om aftenen. Den må med i overvejelserne

Link to comment
Share on other sites

Imo vil det ikke give mening, teoretisk, at have en fasteperiode umiddelbart før en junkfood-night. Under 'fasten' tærrer du på muskulaturen og under 'junkfood-night' lagrer du alting som fedt. Så ved at faste først, ryger der bare noget muskulatur, som ikke var 'nødvendigt'. Om den korte tidsperiode overhovedet tillader dette, ved jeg så ikke, men jeg vil vove at påstå det.

Link to comment
Share on other sites

Imo vil det ikke give mening, teoretisk, at have en fasteperiode umiddelbart før en junkfood-night. Under 'fasten' tærrer du på muskulaturen og under 'junkfood-night' lagrer du alting som fedt. Så ved at faste først, ryger der bare noget muskulatur, som ikke var 'nødvendigt'. Om den korte tidsperiode overhovedet tillader dette, ved jeg så ikke, men jeg vil vove at påstå det.

Der ryger ikke noget muskelmasse af betydning medmindre fasten er 48 timer eller længere. Indtil da er der ikke behov for at nedbryde muskelvæv for at holde gluconeogenesen kørende.

Er dine muskeldepoter (og lever) tomme vil energien også gå til genopfyldning af disse selvom man æder "usund" mad.

Mvh Andreas

Link to comment
Share on other sites

Dette vil skade dit stofskifte! Prøv ikke at chok din krop, holde en konstant spiser program, og på partiets forsøge at spise og drikke en lille smule af det hele, så du kan begrænse dig selv og ikke overdrive!

Dette har heller ikke noget hold i virkelighedens verden. Dit stofskifte styres af mange ting men kortvarig faste efterfulgt af ædeorgie har ikke nogen destruktiv effekt på stofskiftet. Dette er i øvrigt et ret godt belyst emne rent videnskabeligt da muslimer verden over praktiserer dette under deres ramadanen.

Mvh Andreas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share