Vægt tab og muskelmasse


Mikkel91
 Share

Recommended Posts

Hej alle sammen :)

Jeg er nu her til januar begyndt på at tabe mig, da min fedt procent ligger noget højt(18%). ønsker at få procenten ned på 12-13 procent.

Mit problem ligger heri: jeg går også noget op i styrketræning, derfor ønsker jeg ikke at tabe alt for meget muskelmasse. men at gå fra de 18% fedt til 12%, tager lang tid, og derfor kommer jeg jo også til at tabe noget muskel masse.

er der nogle gode råd, om hvordan jeg taber hurtigst muligt fedt, uden at tabe alt for meget muskelmasse?

er det muligt at jeg kan komme ned på en fedtprocent på 12, uden at tabe muskelmasse?

håber i vil give jer tid, til at komme med nogle gode svar.

Med venlig hilsen

Mikkel

Link to comment
Share on other sites

Der er meget delte meninger om dette emne! Personligt tror jeg at de fleste snilt kan reducere fedtprocenten uden at musklerne mindskes. Vigtige pointer er dog at spise godt med protein og fortsætte med at træne og i øvrigt holde et ret beskedent vægttab. Prøv evt at kombinere en moderat nedgang i madindtaget med en moderat øgning af dit generelle aktivitetsniveau. Et vægttab på et halvt kg om ugen de første 4 uger og derefter lidt mindre vil jeg finde passende.

Et hurtigere vægttab vil typisk lede til et større tab af muskelmasse. Alt dette afhænger også af mange andre ting og nogle føler at de mister muskelmasse blot de overvejer at tabe sig og andre som jeg selv oplever ikke noget tab overhovedet. Personligt tror jeg at de der mener de mister muskelmasse ved diet har en tendens til at overvurdere deres muskelmasse som udgangspunkt og/eller følge en diet plan der er alt for hård.

Mvh Andreas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share