Vurdering af styrkeprogram


jebber123
 Share

Recommended Posts

Hej MOL.

Jeg søger lidt konstruktiv kritik til mig styrketræningsprogram. Jeg træner hver dagen, dog undtagen søndag.

Jeg er 16 år, vejer 66 kg og har en fedtprocent der er en smule over gennemsnittet.

Jeg træner 2-split program med fokus på overkrop den ene dag, og mave og ryg den ene dag. En skade i knæet gør, at jeg midlertidig ikke kan træne ben.

Jeg laver 3 sæt med 12 reps til hver øvelse

Dag 1:

Bænkpres

Cable Row

Millitary Press

Cable Pulldown

Dumbell Curl

Cable Tricebs Extension

-Og hvis der er tid til det træner jeg lidt underarme.

Dag 2:

Mavebøjninger 25x

Benløft på bænk (mave) 12x

Rygbøjninger 25x

Benløft på bænk (ryg) 12x

-Her vil jeg så tilføje nogle benøvelser når jeg er ovre min knæskade. Det vil nok være i form af Squats og Dødløft.

Mit mål med træningen er at opnå større og mere markerede muskler til juni (jeg har været i gang i 2 uger nu).

Link to comment
Share on other sites

Hej Jebber.

Dit program ser ikke umiddelbart særlig hensigtsmæssigt ud.

Du banker en masse specifik overkropstræning af, og går udenom alt det åbentlyse.

Et 2 split program er fint, men det er delt underligt op. Det ville give mere mening at dele det i feks. overkrop og underkrop. Eller forside og bagside.

Har du sat dig ned og tænkt over hvad du vil med din træning?

En klog mand sagde en gang at "The clarity with which we define something, determines it's usefulness to us".

Find ud af hvad du vil med din træning, og så kom igen.

Det er ihvertfald min mening.

Link to comment
Share on other sites

Hej Jebber.

Dit program ser ikke umiddelbart særlig hensigtsmæssigt ud.

Du banker en masse specifik overkropstræning af, og går udenom alt det åbentlyse.

Et 2 split program er fint, men det er delt underligt op. Det ville give mere mening at dele det i feks. overkrop og underkrop. Eller forside og bagside.

Har du sat dig ned og tænkt over hvad du vil med din træning?

En klog mand sagde en gang at "The clarity with which we define something, determines it's usefulness to us".

Find ud af hvad du vil med din træning, og så kom igen.

Det er ihvertfald min mening.

Mit mål med træningen, er at opnå større muskelmasse til sommmer. Så jeg ser lidt godt ud på stranden (;

Jeg mener da selv at jeg har delt det op mht. overkrop og underkrop for hver dag? Men hvis du er uenig i det må du gerne forklare det lidt nærmere. Som sagt kan jeg ikke lave store basisøvelser, som involverer knæleddet pga. min skade. Det regner jeg med at kunne om max. en måned.

Hvad er det "åbenlyse" du mener jeg går udenom?

Mit ønske med den her tråd var netop at folk skulle komme med noget konstruktivt, som sagt er jeg ny indenfor det (:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share