Træning ved meniskskade


Millisq
 Share

Recommended Posts

Hejsa,

jeg er helt ny herinde så beklager hvis det ikke er gjort rigtigt :smile:

Jeg var/er i gang med et større vægttab, og var også godt på vej dag jeg så for ca 6 mdr siden fik en knæskade.

Det viste sig og være brusken i mit knæ og skal nu også ind og tjekkes da de mener min menisk skal fixes.

Førhen boksede, sjippede, cyklede jeg desuden kombinerede jeg det med andre hold også.

Mit problem er nu at jeg ikk kan træne på samme måde, jeg kan cykle lidt uden belastning men måske højest 30 min af gangen og så kommer smerterne, jeg kan heller ikk gå på trapper og lign.

Mit spørgsmål er egentlig om der er nogen af jer der har nogen gode træningsforslag, som jeg primært kan lave hjemme.

Som sidste led i mit vægttab mangler jeg ca 5 kg men det er primært opstramning af mave, arme og lår der er mit problem.

Er der nogen øvelser der er bedre end andre og som på ingenmåde belaster mit knæ?

jeg har aldrig helt været inde i det med styrkeøvelser da alt er foregået på hold, så har lavet typiske mavebøjninger, rygbøjninger mv. Men sys ikk de er særligt effektive.

Håber i kan hjælpe. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share