Plyometrisk bentræning


cpoulsen2
 Share

Recommended Posts

Vi er to studerende på HTX i Holstebro, som er igang med vores eksamensprojekt i teknikfaget Krop og Sundhed. Vi har i projektet fokus på målmandstræning og hvor vidt, man kan forbedre deres vertikale springkraft ved hjælp af plyometrisk træning.

Vi har derfor nogle spørgsmål vedrørende plyometrisk træning, som vi godt kunne tænke os om du ville svare på.

Vores program består af fire hoppeøvelser:

Squat jumps

Tuck jumps

Dobbelt afsæt

Depth jumps

(Programmet er vedhæftet)

Vores spørgsmål går ud på at vi gerne vil vide hvor mange gentagelser man skal køre til hver øvelse, og hvorfor lige det antal gentagelser?

Kunne i evt. give response på vores program? Har i tilføjelser, rettelser eller måske andre øvelser, vil vi meget gerne høre om det.

Anders og Christian

Krop og sundhed program.docx

Edited by cpoulsen2
Link to comment
Share on other sites

I disse morderne tider kunne i jo overveje at krydre jeres træningsprogram med nogle illustrationer hvor i laver øvelserne.

Jeg ved ikke om det er bilag til en større opgave, men i bliver nok nødt til at grave lidt referencer frem til at underbygge jeres valg af øvelser, volumen osv (bare en reminder).

Link to comment
Share on other sites

I disse morderne tider kunne i jo overveje at krydre jeres træningsprogram med nogle illustrationer hvor i laver øvelserne.

Jeg ved ikke om det er bilag til en større opgave, men i bliver nok nødt til at grave lidt referencer frem til at underbygge jeres valg af øvelser, volumen osv (bare en reminder).

Vi har skam også lavet illustrationer, men så vil den fylde for meget hvis jeg skulle ligge den op :) Vi har ydermere lavet bevæganalyse, for at underbygge træningsprogrammet.

Link to comment
Share on other sites

Umiddelbart vil jeg sige få gentagelse og "mange" sæt som med anden eksplosiv træning.

Som i selv påpeger, så skal øvelserne udføres max - og det er nok svært at udføre max, efter 5 gentagelser.

Ja det er nemlig vigtig ikke at køre til udmattelse, da det kræver maksimal indsats i hvert sæt, for at opnå den ønskede effekt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share