Hjælp triathlet med svømmetræning!


Viborgbonde
 Share

Recommended Posts

Hej.

Jeg er triathlet og jeg har nogle store mål i år. Derfor skal jeg virkelig have fart i svømningen. Derfor søger jeg nogle gode råd af jer. Jeg ved, at der er nogle tidligere elitesvømmere herinde, som jeg håber vil komme med nogle inputs.

Jeg har en række mål henover året. Til det vigtigste stævne skal jeg svømme 1500 meter. Derfor er det ud fra det min træning skal tilrettelægges. Jeg har svømmetræner på, men jeg kunne stadig godt bruge nogle råd af jer! Jeg har virkelig udviklet mig denne vinter, og jeg er en ganske habil svømmer. Jeg svømmer 400 meter på 6.20 og sidst jeg svømme 1000 meter blev det gjort på 18 min unden at give den fuld hammer.

Et typisk træningspas indenfor de sidste 2 måneder har set sådan her ud:

- 500 meter opvarmning.

- 6*50 meter på 55 (dvs. at jeg har 55 sekunder til at svømme de 50 meter, hvis jeg gør det på 45 har jeg 10 sekudners pause)

- 100 fri

- 2*100 meter på 2 min

- 100 meter fri

- 4*50 meter på 50 sekunder

Teknik:

- 400 meter med pull-bouy.

hvad synes i om en sådan træning? i dette skema får jeg jo en masse fart i armene, men hvis i skulle komme med et par træningpas, hvordan skulle de så se ud? skal jeg have nogle flere lange intervaller a f.eks. 3*200 meter? eller 2*300 meter?

Mvh.

Bonde

Link to comment
Share on other sites

Hvor mange gange om ugen er du i vandet?

For du skal nok til at have nogle flere km ind på kontoen.

Hvis du har mod på det kan jeg sagtens give dig et par programmer. Har selv en tri hold med flere Ironman atleter på, hvoraf 2 var på Hawaii i 2010.

Et lille råd er, at arbejde mere med teknik fokus og deciderede teknik øvelser til at fremme specifikke ting i din svømning. Et andet godt råd er at droppe ALLE hjælpemidler med mindre det er for at træne specifikke ting i din svømning.

Link to comment
Share on other sites

Hvor mange gange om ugen er du i vandet?

For du skal nok til at have nogle flere km ind på kontoen.

Hvis du har mod på det kan jeg sagtens give dig et par programmer. Har selv en tri hold med flere Ironman atleter på, hvoraf 2 var på Hawaii i 2010.

Et lille råd er, at arbejde mere med teknik fokus og deciderede teknik øvelser til at fremme specifikke ting i din svømning. Et andet godt råd er at droppe ALLE hjælpemidler med mindre det er for at træne specifikke ting i din svømning.

Hej Johnas.

Jeg kunne super godt tænke mig lidt hjælp. Som nævnt tidligere, så er det ikke fordi jeg svømmer dårligt eller noget. Jeg er bare så meget konkurrencemenneske, at jeg ALTID kan se forbedringer! derfor ville det da være lækkert med noget hjælp.

Kan jeg evt. få din mail, så kan vi snakke lidt derover? det er lidt nemmere end det her.

Mvh.

Bonde

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share