Forsøgsperson


Shadora
 Share

Recommended Posts

Jeg har en veninde som i øjeblikket prøver at hive mig med i et forsøg. Det går i al sin enkelthed ud på at man i 14 dage skal nedsætte sit aktivitetsniveau til max 1500 skridt om dagen og samtidig i den periode følge en kostplan, som svarer til ens normale kost + 1200-1500 ekstra kcal om dagen. Desuden må der ikke trænes, hverken cardio eller styrke.

Jeg har ikke snakket med dem som udfører forsøget, men vil gerne høre jeres holdning til et sådant forsøg.

Jeg har googlet lidt og kan forstå at jeg på en 14 dages periode vil kunne forvente et muskeltab på 2-2,5kg, et fald i kondital og en forøgelse af fedt, især omkring de indre organer. Men hvad kan man ellers forvente? Og hvor lang tid burde der gå inden man er tilbage til normalformen??

Skal måske nævne at jeg, udover mine 4-5 ugentlige træningspas er relativt inaktiv. Vejer 57kg - højde 170 og et beregnet dagligt forbrug på en dag uden træning er ca. 1800 kcal.

Hvad kan jeg forvente hvis jeg siger ja tak til forsøget??

Link to comment
Share on other sites

Tab af muskelmasse vil ikke være stort medmindre du har voldsomt store muskler allerede (har lavet tung muskelopbyggende træning i længere tid er en forudsætning derfor!). Når du spiser så meget vil det også være muligt at du slet ikke mister muskelmasse overhovedet.

Din fedtmængde vil utvivlsomt forøges, et sted mellem 1 og 3kg vil være forventeligt. Din vægt vil stige med noget mere end dette, ca 3-4kg i alt, men en del af dette vil være væske bundet i forskellige typer væv.

4 uger efter endt forsøg vil du nok kunne være tilbage i din nuværende form hvis du gør en indsats derfor.

Du kommer nok også til at blive træt af at overspise og muligvis pænt kvalm af og til under selve forsøget.

Mvh Andreas

Edited by AndreasH
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share