PROTEIN PULVER TIL STYRKETRÆNING?


Andree
 Share

Recommended Posts

Hej alle sammen.

Efter utallige førsøg på google for at finde svar på lige mit spørgsmål om protein pulver må jeg spørger her:

Jeg dyrker fitness mens jeg styrke træner og det har jeg gjort gennem 5 måneder nu og synes så småt jeg gået lidt i stå og mister hurtigt "kræfter" hvis man kan sige det sådan.

Jeg vil stadig kunne dyrke fitness mens jeg styrke træner.

Jeg 21 år og vejer 69 kg

Mit spørgsmål er om det ville være en god idé med noget protein pulver, uden man tager på af det "bliver fed". Ville det være en god idé med det som et tilskud bare efter træning ? eller hvis der nogen kur eller anden måde man skal tage det på vil jeg meget godt vide det.

på forhånd tak!

Link to comment
Share on other sites

Hej :)

Nu bliver man jo ikk ligefrem fed af, at tage protein pulver.

Specielt efter træning er din krop ekstra modtagelig overfor proteiner, så der ville det være det optimale tidspunkt at tage det på.

Mht. dit spørgsmål om man bliver "fed" af det. Nej det gør du ikke nødvendigvis. Hvis du ligger i kalorieOVERSKUD, så tager du på, uanset om du tager proteiner eller ej. Hvis du ligger i kalorieUNDERSKUD, så taber du dig, uanset om du tager proteiner eller ej. Ved du hvad dit ligevægtindtag er? Altså hvor mange kalorier du spiser, for at du hverken tage på eller taber dig?

Altså nu ved jeg self ikk hvor høj du er, men umiddelbart virker 69kg virkelig ikk af meget, medmindre du er 150 høj.. Så der ville bestemt ikk ske noget ved, at du tog et par kilo på, hvis de sidder sig godt. Dette kunne du eksempelvis gøre ved at tage noget protein tilskud efter træning, samtidig med at du spiser, som du plejer.

Og nej bare rolig. Du bliver ikk Bodybuilder hen over natten, så du er ude af stand til at dyrke fitness. Tværtimod, så ville et par kilo muskler bestemt ikk skade din fitness.

// Para

Link to comment
Share on other sites

Hej :)

Nu bliver man jo ikk ligefrem fed af, at tage protein pulver.

Specielt efter træning er din krop ekstra modtagelig overfor proteiner, så der ville det være det optimale tidspunkt at tage det på.

Mht. dit spørgsmål om man bliver "fed" af det. Nej det gør du ikke nødvendigvis. Hvis du ligger i kalorieOVERSKUD, så tager du på, uanset om du tager proteiner eller ej. Hvis du ligger i kalorieUNDERSKUD, så taber du dig, uanset om du tager proteiner eller ej. Ved du hvad dit ligevægtindtag er? Altså hvor mange kalorier du spiser, for at du hverken tage på eller taber dig?

Altså nu ved jeg self ikk hvor høj du er, men umiddelbart virker 69kg virkelig ikk af meget, medmindre du er 150 høj.. Så der ville bestemt ikk ske noget ved, at du tog et par kilo på, hvis de sidder sig godt. Dette kunne du eksempelvis gøre ved at tage noget protein tilskud efter træning, samtidig med at du spiser, som du plejer.

Og nej bare rolig. Du bliver ikk Bodybuilder hen over natten, så du er ude af stand til at dyrke fitness. Tværtimod, så ville et par kilo muskler bestemt ikk skade din fitness.

// Para

Tak for svaret

Jeg er 178 høj, og jeg spiser almindelig sundt. med noget frugt i løbet af dagen ikke tung mad til aften. men lyder som jeg godt kunne indtage det.

Har du nogen råd om hvordan det skal blandes op og hvor mange gange det skal indtages?

Link to comment
Share on other sites

Hej, kan vi ikke blive enige om at man ikke tager proteinpulver, det er noget man spiser eller drikker. Helt ligesom almindelig mad. F.eks. er steroider noget man tager.

Så proteinpulveret vil være gavnligt for dig hvis du ikke får nok protein i din almindelige kost. Nu kan jeg ikke lige regne ud om du er kvinde eller undervægtig mand, men en god tommmelfingerregel er at du skal have mindst dobbelt kropsvægt i gram i protein om dagen. Eller 300g+ hvis du vil vokse...

Link to comment
Share on other sites

Det var så lidt :)

Ja, så sker der i hvert fald ikk noget ved, at du tager et par kilo på :D

Og man bliver ikk et ubevægeligt bodybuilder brød hen over natten, desværre :p Så du fyrer den bare af. Altså man siger, som tommelfinger regel, at når man gerne vil vokse maksimalt uden for meget fedt, så skal man ligge på ~2g protein per kropskilo. Men du vile nok kunne nøjes med måske 1,8g per kilo, hvilket vil sige 124,2g protein per dag. Prøv i nogle dage, helst en uge og skriv alt ned, hvad du spiser og så regn dig frem til, hvor meget protein du får igennem din mad. Og så kan du jo se, hvor meget du skal supplere op med :)

// Para

Link to comment
Share on other sites

Mange tak for svaret det hjælper meget

mit sidste, undskyld men er mega rookie på det område, og vil ikke bare fyre det ned uden at vide noget om det ;)

hvad skal det blandes op med og hvor mange ske'er hvis man kan sige det sådan skal der bare i en almindelig shaker.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share