Kost, weightgain og proteinpulver


Hjælpmig
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg håber virkelig i vil hjælpe mig her.

Jeg en spinkel fyr på 16 år.

Vægt: 55 kg

Højde: 1.78

Jeg træner i et fitnesscenter - 3 gange om ugen med dette fullbody-program:

http://img84.imageshack.us/img84/7483/programe.png

Træningen går fint, men nu vil jeg have styr på min kost.

Jeg har prøvet at skrive ned hvad jeg har spist idag, så i kan få et indblik i hvad det skal ændres. Jeg er helt sikkert klar over hvad der skal ændres, og er klar til at gøre en effektiv indsats.

Morgen:

Havregrød

Mælk

Frokost:

2 grovboller med kødpållæg, salat og smør.

Gulerod.

1 skive rugbrød med pållæg.

Aften:

Kartoffelmos med bacon

Ovnbagte kartofler (pommes-frittes)

Cocktailpølser

Gulerødder, agurker og salat.

"Aftenkaffe"

Et stykke chokoladekage (Ja, sorry..)

Som sagt er jeg en spinkel fyr. F.eks. er mine hofter meget synlige og også mine skuldre. Derudover har jeg meget tynde håndled og magre albuer, hvilket irriterer mig meget.:

s113.jpg

Jeg tror jeg har et problem med at tage på. Jeg syntes, at jeg spiser og spiser (dog kun 3 måltider om dagen).

Jeg har tænkt på at prøve weightgainer: http://www.proteinpower.dk/weightgainer/dymatize-super-mass-gainer-5-4-kg.html

Derudover vil jeg indkøbe noget proteinpulver, til shakes og ekstra tilskud. Denne variant: http://shop.getbig.dk/nutrisport-90

Er det iorden? Bør jeg indkøbe sådan en portion?

Jeg har ikke meget fedt på maven - og har derfor pænt markedere mavemuskler. Jeg er lidt bange for, at det forsvinder, hvis jeg begynder at tage på osv. Gør det det?

Håber virkelig i vil hjælpe mig, jeg har lidt brug fra svar fra nogle mennesker, efter at have læst i flere timer.

Vh

Rasmus

Edited by Hjælpmig
Link to comment
Share on other sites

Et eksempel på hvordan din kost kunne se ud.

Morgen:

150 gram havregryn eller müsli.

0,5 liter mælk.

Frokost:

4 skiver rugbrød m. makrel i tomat og tun.

0,5 liter mælk

Træning:

En shake m. 25-50 gram proteinpulver.

Aftensmad:

Som du plejer

Aftenkaffe:

Som du plejer

Prøv dette og glem alt om weightgainer. Proteinpulveret er dyrt. Du kan få samme mærke fra England til under halv pris. Discount-supplements.co.uk har 2x5 kg nutrisport for 80 pund.

Edited by salt
Link to comment
Share on other sites

Er helt enig med salt.

Drop tanken om weightgainer, du kan godt overveje proteinpulver, men synes stadig du skal have styr på din "almindelige" kost først.

Prøv at spis flere end 3 gange dagligt, gå ikke sulten i seng. Spis eventuelt nogle flere nødder hvis du har problemer med store mellemmåltider.

Kagen til aftenkaffen er altså ikke nødvendigvis fyfy i og med du gerne vil tage på. Det er dog ikke nødvendigvis den bedste fedt, du kan måske ændre den til en smoothie med proteinpulver og sundt fedt fedt. Nødder fx.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor ikke weight gainer?

En ret ny på kostmrådet, så jeg mangler nok stadig en del svar.. :)

Det er proteinpulver med tomme kulhydrater. Du kan sagtens fået rigeligt med kalorier indenbords ved at følge det eksempel jeg har sat op.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor ikke weight gainer?

En ret ny på kostmrådet, så jeg mangler nok stadig en del svar.. :)

Lidt blandede svar.

Tråd starter er kun 16 år, så derfor synes jeg han bare skal give den gas med mad. (Vel og mærke den "rigtige" mad (no junk)).

Den kost han spiser (+ det eksempel der bliver givet) ser jo rimelig fornuftig ud, og kagen til kaffen - det hører til.

Så skal han bare begynde at løfte tunge ting. Så skal det nok komme.

Drop weight gainer. Spis lidt proteinpulver hvis du ikke føler du kan få nok protein i resten af din kost.

Jeg har ikke helt styr på det proteinpulver der bliver linket til, men kan anbefale: http://shop.getbig.dk/whey-protein-2000g

Proteinpulver er jo af svingende karakter.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor ikke weight gainer?

En ret ny på kostmrådet, så jeg mangler nok stadig en del svar.. :)

Jeg siger det fordi du skal forstå din grundlæggende kost først.

Kort sagt er weightgainer en kombination af protein og kulhydrat. Ved at indtage det forøger du din daglige kalorieindtagelse. Men weightgainer i sig selv, er ikke vejen til det rigtige kalorieoverskud. Du skal vide hvad dit daglige forbrug er, og ud fra det spise 3-500 kcal i overskud. Jeg ville foretrække at blande mit weightgainer selv, hermed mener jeg fx en proteinshaker/smoothie tilsat ekstra kulhydrater.

Ideen i at jeg fraråder dig weightgainer er, at jeg ikke tror det vil ændre din situation særlig meget. Det bliver hurtigt spild af penge og du mister måske dit drive. Prøv at vend kroppen til at spise hyppigere og mere, så vil du se resultater løbende :)

Link to comment
Share on other sites

Den kost han spiser (+ det eksempel der bliver givet) ser jo rimelig fornuftig ud, og kagen til kaffen - det hører til.

Så skal han bare begynde at løfte tunge ting. Så skal det nok komme.

Det er jeg nu ikke helt enig i. Han skal da ikke begynde at løfte tunge vægte og regne med, at han så tager på? Synes jeg er temmelig misvisende. Det eksempel han giver kan ingen af os sige super meget ud fra, da vi ikke kender mængderne. Men synes stadig jeg kan sige, at han bør spise mere og hyppigere. Her tænker jeg at nødder kan være et rigtig nemt mellemmåltid samt nogle shakes/smoothies. Er helt enig med salt, det er et godt alternativ til en bedre frokost!

Link to comment
Share on other sites

Lidt blandede svar.

Tråd starter er kun 16 år, så derfor synes jeg han bare skal give den gas med mad. (Vel og mærke den "rigtige" mad (no junk)).

Jeg har ikke helt styr på det proteinpulver der bliver linket til, men kan anbefale: http://shop.getbig.dk/whey-protein-2000g

Proteinpulver er jo af svingende karakter.

Det er trådstarter du svarer.

Det proteinpulver jeg linker til er identisk, med det trådstarter linker til fra getbig. Shoppen ligger bare i England og koster det halve.

Link to comment
Share on other sites

Men min "ribbede" mave forsvinder ikke hvis jeg begynder at tage på med fx. hjælp fra proteinpulver?

Det kommer vel an på hvor meget du tager af det :P

Det kommer alt sammen an på om du ligger i kalorieoverskud eller underskud og hvor meget.

Det proteinpulver Salt linker til ser ud til at have fået dårlige anmeldelser på det seneste. Noget med at smagen har ændret sig. Nogen der har erfaringer med hvordan det smager?

Link to comment
Share on other sites

Det proteinpulver Salt linker til ser ud til at have fået dårlige anmeldelser på det seneste. Noget med at smagen har ændret sig. Nogen der har erfaringer med hvordan det smager?

Chokoladen er lidt kedelig, men den kan absolut drikkes (man vender sig faktisk til den). For fanden, det skal bare hældes ned. 2 scoops i en shaker, fyld den med vand, ryst og hæld ned - afgang. Skal du have noget der smager af røde roser, enhjørning og regnbuer, så koster det gange 60.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share