Hvor meget Proteinpulver?


SørenHansen
 Share

Recommended Posts

Hejsa, et hurtigt spørgsmål.

Daglige kost; Morgen, Havregryn med mælk.

Frokost; 2-4 rundom'er m. pålæg og smør.

Aftens: Hvad der nu serveres.

Jeg er 17, vejer 58,6, er 179cm høj, har en fedtprocent på 5.1%.

Hvor meget protein skal jeg smide i min shake? (Smider også 5g kreatin i)

Skal det pulver KUN bruges efter træning? Eller er det bedst at drikke en omgang hver dag? (Evt. både morgen OG aften?).

Mit mål er bare hurtige markeringer.

Link to comment
Share on other sites

Du skal spise mere. Før du begynder på proteinpulver og kreatin, så få det mest basale på plads!

For at tage muskelmasse på, skal du ligge i kalorieoverskud, hvilket det alt andet lige tyder på, at du ikke har gjort med den lave fedtprocent. Du kan i teorien drikke alt det protein, og indtage så meget kreatin du vil uden at få nogen nævneværdig effekt, hvis ikke du ligger i kalorieoverskud.

Link to comment
Share on other sites

Du skal spise mere. Før du begynder på proteinpulver og kreatin, så få det mest basale på plads!

For at tage muskelmasse på, skal du ligge i kalorieoverskud, hvilket det alt andet lige tyder på, at du ikke har gjort med den lave fedtprocent. Du kan i teorien drikke alt det protein, og indtage så meget kreatin du vil uden at få nogen nævneværdig effekt, hvis ikke du ligger i kalorieoverskud.

Tjah, tror egentlig bare han begynder at få en anderledes farve tis og måske tage nogle kg på i fedt og vand ;)

Men korrekt, spis mere generelt og flere måltider. Du skal huske at protein og kreatin kun er til at støtte din daglige kost.

Prøv at sigt efter 1.5-2 g protein pr. kg. kropsvægt, og hvis du har problemer med det kun ved basis kost, så støt med proteinpulver efter træning fx.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share