Nyt medlem - hjælp til træning!


sofiesofie
 Share

Recommended Posts

Kære alle

Jeg er nyt medlem herinde, og har et par spørgsmål omkring motion, cross trainer, kost etc.

Jeg er 25 år, vejer 53 kg. og er 160 høj - er udemærket klar over, at mine tal er ganske fine, men vil gerne "strammes" lidt op hist og her, og endvidere vil jeg gerne i form.

Jeg har derfor - siden i mandags (d.21/3 2010) - trænet på en cross trainer, og spist sundt.

Morgenmad: En skål havregryn med banan, sukker og skummetmælk.

Formiddag: 2 riskager (fra urtekram), et æble og en gulerod.

Eftermiddag: Grøn salat med med agurk, tomat og rød peber.

Aften: Grøntsager.

Samtidig har jeg trænet 18 minutter om morgenen, og 18 minutter om aftenen - men jeg er lidt i tvivl om det bliver gjort korrekt?

Det ene sted læser jeg, at det er nok at træne i 5 minutter, så længe de fem minutter er ultra effektive og hårde.

Det andet sted læser jeg, at det er mere end rigeligt, at træne 10 min. hver aften - så længe man forbrænder mere end man indtager.

Og det trejde sted læser jeg, at folk i fitness centre træner en time ad gangen.

Når jeg træner på cross trainer bliver jeg hurtig træt og forpustet, men ikke rigtig svedig. Bliver da varm, men ikke direkte våd/svedig. Og når jeg endelig begynder at blive lidt klistret på ryg og på pande (beklager min detaljeret beskrivelse), så er jeg så træt i benene, at jeg stopper. Og det er efter de 18 minutter er gået.

Hvor meget modstand skal man sætte cross traineren til at give? Hvilket niveau?

På forhånd tak!

Mvh. sofie :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Hejsa :smile:

Du skriver ikke noget om, at du er vegetar, men lad os antage du ikke er. Mangler du så ikke lidt protein i din kost ?

Nok svært at sige hvilken 'level' din cross trainer skal stå på. Stod selv på en igår i det lokale fitness center, og havde den på 5 - ud af 20(Har smerter i ryggen, så tog det roligt :innocent: ) Har den normalt på 8-10, og jeg er ikke videre veltrænet, men kæmper mig vej !

Mvh

Henrik

Edited by Henrik L
Link to comment
Share on other sites

1. Du skal have mere protein i din kost og mere sundt fedt. Dit proteindtag skal efter min mening ligge et sted mellem 50 og 100 gram om dagen (du er jo et lille nips). Proteiner mætter også så dejligt.

2. Du skal have styr på din cardio. Et eks. kunne være 5 min. powerwalk på løbebånd. 5 minutter på kondicykel med en lidt højere intensitet. Slut af med 15 minutters højintens crosstrainer, hvor du ligger på i hvert fald +200 watt. Bum, så var det lige 25 minutters cardio.

3. Du skal i gang med noget flottekvindetrænings. Dvs. styrketræning der er simpelt og lige til. Omkring 5 forskellige øvelser der fokuserer på de rigtige steder. Det bliver hver en kvindelig hulk eller Arnold ved at løfte nogle vægte. Det der sker, er at du opnår dine mål hurtigere og det kommer til at se pissefrækt ud.

Øvelser:

Bulgarian split squat - Link

Stivbenet dødløft - Link

Military press - Link

Pulldowns - Link

Mavebøjninger.

2-3 sæt af hver øvelse og 8-15 gentagelser i hvert sæt. Dette udføres inden cardio.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share