dygtig personlig træner


xeyelessx
 Share

Recommended Posts

Hej wow har lige været ved min fysioterapeut og tænk vidste ikke at der var så meget galt med mig :O

Nå altid godt at få tingene kortlagt.... :D

Men nu søger jeg en rigtig kompetent personlig træner, helst med stor viden omkring ernæring også.

Jeg skal bruge hjælp på følgende punkter: 1

* havde gjort noget ved min "Hanging Shoulder"

* forbedret min blance

* få forbedret min Core + stabilisationsmukler i sær omkring haserne og gulterne samt hele pelvis.

I samme ombæring ønsker jeg at få hjælp til optimering af min livsstil... Vil gerne havde et bedre sammenspil i mellem mine cardio aktiviteter og styrketræning, for vil rigtig gerne bulke op, men ønsker at gøre det på en måde så jeg får bedst mulige dynamiske styrke ud af det så den kan spiller sammen fx. længere march ture osv.

Så som i kan se at det her en del ting der ligesom skal gå op i en højere enhed...

Håber at i kan/vil hjælpe :D

Link to comment
Share on other sites

Skulder:

Mob: Dislocates, band pull apart og passiv udstrækning af pec minor med en swissball

Træning: Serratus pushups, håndstand, facepulls, inverted row, TGU

Balance:

Saml fokus, stå på et ben, saml fokus, luk øjnene - øv øv øv øv øv

Sæt dig på knæ på en swissball, saml fokus - øv øv øv øv øv

Low core:

Udstræk: foroverbøjning(træk maven ind, buk frem i bækkenet og indadroter benene); psoas stræk (kip bækkenet ind under dig); quadstræk med væggen, glut-stræk.

Træning: Birddog -> Boldøvelsesvideo 2-6 fra sportsfyssen.dk -> bulgarian split squat og one leg stiff leg deadlift

Spis en masse, bla. fisk 2 gange om ugen og drop slik, coke og mcd

Undgå hård cardio efter tunge træningsdage...

Link to comment
Share on other sites

Skulder:

Mob: Dislocates, band pull apart og passiv udstrækning af pec minor med en swissball

Træning: Serratus pushups, håndstand, facepulls, inverted row, TGU

Balance:

Saml fokus, stå på et ben, saml fokus, luk øjnene - øv øv øv øv øv

Sæt dig på knæ på en swissball, saml fokus - øv øv øv øv øv

Low core:

Udstræk: foroverbøjning(træk maven ind, buk frem i bækkenet og indadroter benene); psoas stræk (kip bækkenet ind under dig); quadstræk med væggen, glut-stræk.

Træning: Birddog -> Boldøvelsesvideo 2-6 fra sportsfyssen.dk -> bulgarian split squat og one leg stiff leg deadlift

Spis en masse, bla. fisk 2 gange om ugen og drop slik, coke og mcd

Undgå hård cardio efter tunge træningsdage...

WOW Det var fantastisk tak!!!

har lige et spørgsmål til en af de her øvelser:passiv udstrækning af pec minor med en swissball... Kan ikke lige finde noget på hvordan den her skal udføres... :D

Og mht: kosten så bar rolig så røre jeg i forvejen aldrig det lort samt alkohol :D

Disse øvelser hvor mange reps vil du forslå? altså taler vi 8-12 eller er det high reps?

Link to comment
Share on other sites

WOW Det var fantastisk tak!!!

har lige et spørgsmål til en af de her øvelser:passiv udstrækning af pec minor med en swissball... Kan ikke lige finde noget på hvordan den her skal udføres... :D

Og mht: kosten så bar rolig så røre jeg i forvejen aldrig det lort samt alkohol :D

Disse øvelser hvor mange reps vil du forslå? altså taler vi 8-12 eller er det high reps?

Sådan:

http://www.laymansgolf.com/Images/Exercise_Pictures/exercise_31_picture_1.jpg

Sørg dog for at skulderen ligger på bolden, så det er selve skulderen, du ved hjælpen af bolden pressen bagud. (og ikke blot albuen som på billedet...

og sådan:

http://www.menshealth.com.sg/system/files/shared/fitness/illustrated-exercise/kneeling_swiss_ball_lat_stretch.jpg

Stående

kunne med fordel også indarbejdes under skuldermobilitet.

10-15 gentagelser, 6-10 i de store benøvelser, når du har lært bevægelsen.

Håndstand: for tid - start blidt ud, sæt tiden op efterhånden.

TGU: low rep - 3-6

Edited by Dr. Durden
Link to comment
Share on other sites

et lille off topic spørgsmål, band pullaparts har hjulpet min skulder helt vildt, men mine bands kan simpelthen ikke holde til det.

Hvad typer vil i anbefale man bruger til den??

Jeg bruger bare de der standard tube-elastikker - lagt dobbelt eller forkertet alt efter dets styrke...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share