Frømand


kingtzar
 Share

Recommended Posts

Hej, du kigger sikkert ind på dette forum, fordi du sikkert har et mindst lige så stort ønske om at blive frømand, som jeg har.

Jeg har lavet denne tråd for at os der virkelig gerne vil dette så vi kan træne sammen og forberede os på et helvede rent ud sagt som vi vælger at kalde drømmejobbet :) I første omgang vil det selvfølgelig være vigtigt at så mange som muligt læser dette så vi kan få gang i den her træning. Der er jo ikke lang tid til at prøverne starter. Har valgt at kaste lys over hele Jylland, måske er dette for stort men er villig til at køre de km det kræver for at få en god træningsweekend. Er det evt. en tur over fyn eller i det kræver, så skal det heller ikke stå af vejen for en GOD træning. Bor selv i Ringkøbing.

Denne tråd er også lavet for at folk kan dele erfaring med hinanden.

Forslag til en trænings weekend. Løb, Bronze-Cirkel, Svømning, Dyk, evt. UV-rugby, styrketræning, march, o-løb. cooper-test

siden kunne godt bruge nogen der har militær erfaring, folk der har været til prøven før etc.

Jeg selv er 25 år uddannet tømrer og har fortrudt meget stort at jeg aldrig kom i militæret selvom jeg trak frinummer 30000+. Har fundet ud af at jeg vil gøre alt hvad jeg kan for at denne uddannelse bliver muligt for mig. Mine træningsplaner kan sikkert gøres bedre.

Mit svage punkt er svømning og det arbejder jeg mest med via 4-5 gange svømning i ugen. Dvs. dyk og bryst ryg-crawl og alm.

Løber 3-4 gange i ugen af 3 x 5-6km, og 1 gang over 10 km,

Træner bronze-cirkel udfra hvad jeg ser på youtube og læser mig til men kunne bruge en erfarn indenfor området.

Skal til at starte til uv-rugby her også men er lige flyttet til byen og skal først undersøge mulighederne.

Styrketræner 2 gange fullbody i ugen

Orienteringsløb der har jeg søgt de 4 nærmeste i området og har tænkt mig at infiltrere det i mit løb/march.

march skal gøres 2 gange i måneden også.

coopertest i hver måned viser hvor meget jeg rykker mig. selvfølgelig er 3 x bronzecirkel lige inden coopertesten et must.

Så er der muskeltest og der kræver det også en del træning.

Det vigtigste imellem alt den træning er at lytte til din krop og sørge for at få tilstrækkelig søvn 7.5-8 timers søvn. Maden er også rigtig vigtig ingen pulvermad kun den ægte vare skal indtages.

Så er der selvtillidsprøverne jeg har fundet ud af, at stikke sig med en nål kan være et emne sammen med at skulle lade sig falde sidelæns med helt stiv krop uden at vise frygt fra 3-5 meters vippe. det jo bare for fedt der er noget der giver selvtillid

alt dette virker meget uoverskueligt for nogle men for os og dig der sikkert nemt kan sammensætte en plan over hvordan man forbereder sig bedst muligt skriv dine erfaringer her.

håber i er derude der må være nogle af de 600 i gennemsnit som søger hvert år der kunne tænke sig at forberede sig sammen med andre.

post-23594-072359400 1301174460_thumb.jp

Edited by kingtzar
Link to comment
Share on other sites

Ohøj kingtzar

Fedt projekt :4thumbup:

Jeg er en af de 600 ansøgere og interesseret i noget fællestræning.

Håber du får gang i den her tråd, så vil jeg være fast læser. Fører du logbog et sted på mol?

De bedste hilsner

Rassi

Link to comment
Share on other sites

Vil råde dig til at gennemføre som minimum HBU hvis du vil gøre dig realistiske forventninger om at komme igennem strabadserne! Ingen har klaret den helevejen fra gaden. og ham jeg har hørt er kommet længst kun på en HBU klarede den 1uge på aspiranten med jægerne. Så du må ind og aftjene værnepligt med dig. Giver noget god og meget meget meget relevant træning og samtidig finder du ud af om du syntes det er sjovt at ligge våd og kold i bunden af en skov ;)

Link to comment
Share on other sites

Vil råde dig til at gennemføre som minimum HBU hvis du vil gøre dig realistiske forventninger om at komme igennem strabadserne! Ingen har klaret den helevejen fra gaden. og ham jeg har hørt er kommet længst kun på en HBU klarede den 1uge på aspiranten med jægerne. Så du må ind og aftjene værnepligt med dig. Giver noget god og meget meget meget relevant træning og samtidig finder du ud af om du syntes det er sjovt at ligge våd og kold i bunden af en skov ;)

Hej hede i min situation har jeg desværre ikke muligheden for at komme ind til værnepligt før jeg er 28.. og det vil være for sent.

Så med kontakt til en aktiv frømand, som måske kan hjælpe mig igennem optræningen til de første prøver og så den store motivation jeg har nu der bare bliver større jo tættere vi kommer på. Burde der være en chance. Resten der skal til ligger indeni et sted som man ik ved om man har før man står i situationen.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig! Men det må da afgørende være mest relevante træning for en uden tidligere militær erfaring!

Var til noget fortræning/kom og oplev eliten. Og der fortalte de at der aldrig var nogen det havde klaret den kun med en basis uddannelse, siger ikke at det ikke kan lade sig gøre, men når ham det er kommet længest nogensinde kun kom til uge1 på aspiranten, syntes jeg det var værd at nævne ;-)

Men nu du har kontakt til en aktiv frø kan han vidst guide dig bedre end nogen anden! Han ved trods sæt hvad der kræves... Vi andre gætter jo bare ;-) men skriv endelig hans erfaringer ;-)

Link to comment
Share on other sites

Helt enig! Men det må da afgørende være mest relevante træning for en uden tidligere militær erfaring!

Var til noget fortræning/kom og oplev eliten. Og der fortalte de at der aldrig var nogen det havde klaret den kun med en basis uddannelse, siger ikke at det ikke kan lade sig gøre, men når ham det er kommet længest nogensinde kun kom til uge1 på aspiranten, syntes jeg det var værd at nævne ;-)

Men nu du har kontakt til en aktiv frø kan han vidst guide dig bedre end nogen anden! Han ved trods sæt hvad der kræves... Vi andre gætter jo bare ;-) men skriv endelig hans erfaringer ;-)

Hede har du læst "Frømandskorpset" af Sjak Svendstorp? Der beskriver de alt omkring dette emne du har taget op her. Det dejlig med en dialog omkring dette.

ang. en logbog så føre jeg ikke rigtig nogen online men har en træningskalender jeg kan uploade billederne af engang når jeg har gennemført det, måske måned for måned.

Hvem der bliver frømand afhænger ikke af om dman har været i militæret eller ej, da det er optil personen selv.

(Nu siger jeg dette her og håber ikke jeg fornærmer nogen af hærensbasismænd). Har alt respekt til dem der har taget uddannelsen indenfor dette).

"""Nå men""" faktisk beskriver bogen at der er flere procent der ikke har været i militæretsbasisuddannelse som kommer længere fordi de ikke har prøvet andet. Folk der kommer fra basis og måske har udført en "Rextur" tror de kan det hele men når det så kommer til udtagelsen klarer de måske de første par prøver men springer senere fra. Det er hvad bogen siger. Den siger også at man slet ikke kan se på folk om de kan bestå. Det kan sagtens være en der ligger i "middel" som pludselig står tilbage tilsidst som en af de få der får gravet sig op under Maren og er blevet til en frømand.

Edited by kingtzar
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hej kingztar, Fedt mål du har sat dig selv. Du er ikke Alene om den drøm. Mht. At du SKAL have taget værnepligten for kunne blive frø er tyrelort ( no offense hede) der er en grund til at du kan komme ind fra gaden af og prøve St blive frømand og det at du har været i hæren og måske er blevet uddannet sergent vil i mange tilfælde være et minus hos frøerne fordi man så for tillagt sig nogle dårlige vaner som ikke fungere i korpset. Dermed ikke sagt at det er dårlig ting, for ja det gør ikke noget at have prøvet at ligge i en skov mens det pis regnede uden mad og under Press. Det kunne være fedt hvis du postede din nuværende form ind på de forskellige dicipliner, både for sin egen skyld men også så folk herinde, der har været til prøven eller med erfaring, kan komme med sine input. Mit råd, hvilket fungerer for mig, er at lave dig nogle del mål med henblik på at putte mere belastning på hver enkelt diciplin. Og det at have nogle at træne med er UUNDVÆRLIGT. Det gir det ekstra at der løber en ved siden af dig og presser dig. Hvornår har du planer om at tage prøven ??

Link to comment
Share on other sites

Hej

Held og lykke med det hele. Det lyder spændende!

En af mine bedste venner er frø. Han har ikke været gennem basis og hvis der er noget man ikke kunne forestille sig, så er det at HAN er frømand. .. men det er han nu engang og al min respekt til ham. Han sprang ud i det, uden at være i super form eller super stærk og som sagt uden nogen militær baggrund. Han oplever ting ingen mennesker i verden nogensinde kommer til - så gør alt hvad du kan, hvis du vil med på den vogn.

Jeg vil helt generelt råde dig til at ligge dit ego ved døren og bare være dig selv, når det hele starter. Igen, held og lykke!

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil lige nævne, at jeg har en kammerat, som kom ind fra gaden og blev frømand også, for nogle år siden. Så det er sket før, og kan lade sig gøre.

Held og lykke

EDIT: Jeg har ikke planer om selv at søge frø, men ku godt være interesseret i at deltage i en fællestræning alligevel

Edited by bfc
Link to comment
Share on other sites

Super cool at tage til kongsøre uden den vilde form og styrke også gennemføre. Det viser vilje. Men tror helt klart at det er de flestes fordel at være i en hvis grundform som ikke er så ringe. Min mening er at jo bedre din form er , desto mindre skal du kæmpe med dig selv og din psyke når det hele blir hårdt. Selvom Det selvfølgelig er uundgåeligt.

Link to comment
Share on other sites

Hej kingztar, Fedt mål du har sat dig selv. Du er ikke Alene om den drøm. Mht. At du SKAL have taget værnepligten for kunne blive frø er tyrelort ( no offense hede) der er en grund til at du kan komme ind fra gaden af og prøve St blive frømand og det at du har været i hæren og måske er blevet uddannet sergent vil i mange tilfælde være et minus hos frøerne fordi man så for tillagt sig nogle dårlige vaner som ikke fungere i korpset. Dermed ikke sagt at det er dårlig ting, for ja det gør ikke noget at have prøvet at ligge i en skov mens det pis regnede uden mad og under Press. Det kunne være fedt hvis du postede din nuværende form ind på de forskellige dicipliner, både for sin egen skyld men også så folk herinde, der har været til prøven eller med erfaring, kan komme med sine input. Mit råd, hvilket fungerer for mig, er at lave dig nogle del mål med henblik på at putte mere belastning på hver enkelt diciplin. Og det at have nogle at træne med er UUNDVÆRLIGT. Det gir det ekstra at der løber en ved siden af dig og presser dig. Hvornår har du planer om at tage prøven ??

Hej munk

Målet står bare klart. Jeg har altid villet i militæret og dette har givet mig en chance. Har den sidste uges tid her skullet have opereret øjnene for at kunne se klart da jeg som den største del af jordens befolkning jo har haft lidt problemer med synet. Så træningen har ligget stille i en uges tid. har lavet lidt selvfølgelig man kan jo ikke sidde stille. de 2 måneder op til operationen har jeg trænet mig op til det yderste og har gennemført prøvens bronzecirkel og cooper i en god tid og svømningen er fungeret helt fint . Jeg vil så bare give den ekstra tid her op til August hvor prøverne er. Mine mål skal hele tiden rykkes, et skridt frem ad gangen. Jeg vil opdatere min logbog snart har kun træningen på papir indtil nu.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil lige nævne, at jeg har en kammerat, som kom ind fra gaden og blev frømand også, for nogle år siden. Så det er sket før, og kan lade sig gøre.

Held og lykke

EDIT: Jeg har ikke planer om selv at søge frø, men ku godt være interesseret i at deltage i en fællestræning alligevel

tak for støtten jeg ved det kan lade sig gøre

Link to comment
Share on other sites

Hej

Held og lykke med det hele. Det lyder spændende!

En af mine bedste venner er frø. Han har ikke været gennem basis og hvis der er noget man ikke kunne forestille sig, så er det at HAN er frømand. .. men det er han nu engang og al min respekt til ham. Han sprang ud i det, uden at være i super form eller super stærk og som sagt uden nogen militær baggrund. Han oplever ting ingen mennesker i verden nogensinde kommer til - så gør alt hvad du kan, hvis du vil med på den vogn.

Jeg vil helt generelt råde dig til at ligge dit ego ved døren og bare være dig selv, når det hele starter. Igen, held og lykke!

tak for støtten, ja det kan lade sig gøre med en stor vilje

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share