Dumt dødløft overanstrengelse!


Aquavand
 Share

Recommended Posts

Hej alle :)

Jeg har været syg knap 1 uge, og så 1 uge på ferie. Dvs. 2 uger siden jeg sidst trænede.

I går var jeg så nede med min ven. Han trænede dødløft, med 120kg. Jeg har selv været oppe på 3x5 med 97,5 kg, så det var en del over min. Dog ville jeg lige tage et forsøg på at løfte den for sjovs skyld.

Da jeg løftede kunne jeg mærke den var helt gal med ryggen, med sådan en underlig lyd ved løftet.

Jeg troede blot det var noget overbelastning, så jeg fortsatte træningen med let træning, uden direkte ryg-træning (udover 5x5 military press fra gulvet af).

Efterfølgende havde jeg sindssygt ondt i ryggen, og det toppede en times tid efter. Jeg lå ned resten af dagen. Ondt uanset hvordan jeg lå.

-Dog ingen smerter ned i benet eller balder, hvorfor jeg tror det blot er en overbelastning.

I dag er det blevet en del bedre. Da jeg lagde mig til at sove, havde jeg ondt uanset hvilken stilling, og på trods af pinex. Da jeg vågnede havde jeg kun ondt når jeg var i en masse forskellige stillinger, og jeg kunne lige akkurat stå op. Nu har jeg så taget noget iprofen, 400mg, som jeg havde liggende. Nu er smerterne der kun ved nogle få bevægelser og stillinger.

Nogen der har erfaringer med overbelastninger og hurtigst muligt at komme videre?

Link to comment
Share on other sites

Hej alle :)

Jeg har været syg knap 1 uge, og så 1 uge på ferie. Dvs. 2 uger siden jeg sidst trænede.

I går var jeg så nede med min ven. Han trænede dødløft, med 120kg. Jeg har selv været oppe på 3x5 med 97,5 kg, så det var en del over min. Dog ville jeg lige tage et forsøg på at løfte den for sjovs skyld.

Da jeg løftede kunne jeg mærke den var helt gal med ryggen, med sådan en underlig lyd ved løftet.

Jeg troede blot det var noget overbelastning, så jeg fortsatte træningen med let træning, uden direkte ryg-træning (udover 5x5 military press fra gulvet af).

Efterfølgende havde jeg sindssygt ondt i ryggen, og det toppede en times tid efter. Jeg lå ned resten af dagen. Ondt uanset hvordan jeg lå.

-Dog ingen smerter ned i benet eller balder, hvorfor jeg tror det blot er en overbelastning.

I dag er det blevet en del bedre. Da jeg lagde mig til at sove, havde jeg ondt uanset hvilken stilling, og på trods af pinex. Da jeg vågnede havde jeg kun ondt når jeg var i en masse forskellige stillinger, og jeg kunne lige akkurat stå op. Nu har jeg så taget noget iprofen, 400mg, som jeg havde liggende. Nu er smerterne der kun ved nogle få bevægelser og stillinger.

Nogen der har erfaringer med overbelastninger og hurtigst muligt at komme videre?

Krydre det med lidt Mckenzie-stræk: Liggende rygekstensioner uden mavespænding

Link to comment
Share on other sites

Hej alle :)

Jeg har været syg knap 1 uge, og så 1 uge på ferie. Dvs. 2 uger siden jeg sidst trænede.

I går var jeg så nede med min ven. Han trænede dødløft, med 120kg. Jeg har selv været oppe på 3x5 med 97,5 kg, så det var en del over min. Dog ville jeg lige tage et forsøg på at løfte den for sjovs skyld.

Da jeg løftede kunne jeg mærke den var helt gal med ryggen, med sådan en underlig lyd ved løftet.

Jeg troede blot det var noget overbelastning, så jeg fortsatte træningen med let træning, uden direkte ryg-træning (udover 5x5 military press fra gulvet af).

Efterfølgende havde jeg sindssygt ondt i ryggen, og det toppede en times tid efter. Jeg lå ned resten af dagen. Ondt uanset hvordan jeg lå.

-Dog ingen smerter ned i benet eller balder, hvorfor jeg tror det blot er en overbelastning.

I dag er det blevet en del bedre. Da jeg lagde mig til at sove, havde jeg ondt uanset hvilken stilling, og på trods af pinex. Da jeg vågnede havde jeg kun ondt når jeg var i en masse forskellige stillinger, og jeg kunne lige akkurat stå op. Nu har jeg så taget noget iprofen, 400mg, som jeg havde liggende. Nu er smerterne der kun ved nogle få bevægelser og stillinger.

Nogen der har erfaringer med overbelastninger og hurtigst muligt at komme videre?

Jeg har to gange prøvet at overbelaste min ryg ved dødløft. Den første gang gik det væk af sig selv efter ca. en uge, hvor jeg holdt træningspause. Anden gang havde jeg ondt i to uger og endte med at tage til kiropraktoren, hvilket hjalp meget. Så hvis du ikke er kommet ovenpå igen her de næste par dage, vil jeg klart anbefale at du få en tid hos en kiropraktor.

God bedring

Link to comment
Share on other sites

Hey!

Først og fremmest, tusind tak fordi i har taget jer tiden til at svare, det sætter jeg meget pris på :)

Jeg har kun ondt når jeg er i nogle bestemte positioner. Fx. har jeg lidt ondt når jeg går, og ved nogle bestemte bevægelser. Derudover har jeg en gang imellem en "AV" oplevelse, hvor det gør ret naller, i bestemte bevægelser (typisk noget der belaster ryggen, fx. at bøje mig ned forover på en bestemt måde).

Ellers er det gået helt over, hvilket er fantastisk :)

Nu føles det bare som om min ryg (hele ryggen) er ved at gå fra hinanden, men det er DOMS jeg kan mærke, fra musklerne. Det andet føltes ikke som DOMS, men som noget jeg ikke helt har prøvet før...

Dog, har ikke strålet ned i ben eller balder endnu, hvilket jeg er opmærksom på. Så det er godt nok :)

Og igen, tak for svarene! :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share