Min Træning


Patrick G
 Share

Recommended Posts

Hej, jeg er en dreng på 16 år. Jeg har trænet i 2 - 3 måneder hver dag.. Ikke så hårdt så jeg ikke kan træne dagen efter (jo selvfølgelig i starten) Jeg har fået af vide op til flere gange at det er bedst at træne hver 2 dag, så musklerne kan hviles. Men jeg har aldrig rigtig lyttet efter lige der, fordi jeg synes selv på de måneder der er gået, kan jeg se en forskel. Jeg havde tabt mig 10 kilo da jeg startet på efterskole, så det hele sad bare forholdsvis slasket. Det var faktisk derfor jeg begyndte og træne. Men nu sidder det hele så fast og jeg er blevet mere markeret på maven, min triceps og biceps er blevet større, min ryg er blevet mere markeret, og brystkasse er også blevet mere fast. Jeg ved ikke om jeg skal fortsætte med den her træning eller få lavet et nyt trænings program.

Link to comment
Share on other sites

15 x 2 armbøjninger

15 x 2 med 3 x 3 håndvægte.

15 x 2 bænkning

150 mavebøjninger - Men det er ikke desideret rigtige mavebøjninger, det er dem hvor man tager benene op.

50 rygbøjninger

mit mål er bare og få en flot og markeret krop.

Edited by Patrick G
Link to comment
Share on other sites

Træner du et sted med træningsfaciliteter som f.eks. et træningscenter? Hvis du gør det, så ville jeg klart få anskaffet mig et program med mere kød på..

Mht. om du skal fortsætte med at træne hver dag, så skal du lytte til din krop, hvad siger den til dig. Umiddelbart virker det program der ikke særligt hårdt, så der burde ikke være nogen problemer i det.

Link to comment
Share on other sites

Nej, vi har et såkaldt trænings rum på vores efterskole. Der er alt det jeg har brug for. Jeg træner sammen med 2 der har trænet i 4 år. og er erfaren med det her. Den ene træner hver 2 dag, og den anden hver dag. Det sjove er at ham der træner hver dag, er mere markeret end ham der træner hver 2 dag.

Edited by Patrick G
Link to comment
Share on other sites

At den ene er mere markeret end den anden, har alt at gøre med vedkommendes fedtprocent, specielt hvis der ikke er forskel i størrelse.

Træner man hver dag, skal man køre split. Hver anden dag er det oplagte fullbody.

Umiddelbart lader det ikke til, at du er særlig godt inde sagerne, så jeg vil klart anbefale dig at læse en del om emnet.

Forudsaget at du har alt det nødvendige, så ville jeg nok finde mig et bedre program, da det program du kører nu, er et meget let program. Du kunne eventuelt få et af dine kammeraters programmer, såfremt de ikke kører dit program, hvilket jeg ikke håber med 4 års erfaring...

Link to comment
Share on other sites

Nej, vi har et såkaldt trænings rum på vores efterskole. Der er alt det jeg har brug for. Jeg træner sammen med 2 der har trænet i 4 år. og er erfaren med det her. Den ene træner hver 2 dag, og den anden hver dag. Det sjove er at ham der træner hver dag, er mere markeret end ham der træner hver 2 dag.

Grunden til at ham der træner hverdag er større er den simple grund at der er mere blodomløb i hans muskler altså de arbejder mere med at "hele", Ham der "kun" træner hver anden dag opnår ikke den helt samme volume, men styrken skulle der ikke være foreskeld på

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil godt indrømme at jeg ikke har sat mig 100% ind i sagerne, men nu har jeg jo heller ikke tænkt mig og kun træne, træne og træne, jeg har jo også et liv og passe. Og det her tager jeg kun som en hobby. Men tak for rådene.

Men du forventer, at vi gider bruge vores fritid på at fortælle dig, hvad du skal? Cmon, tag dig sammen, og sæt dig ind i tingene - der er ingen der servere det for dig!

Link to comment
Share on other sites

Om du bruger 100 timer på at træne, og finder ud af det er spild. Eller du bruger 10 timer på at sætte dig ind i tingene, og så træner 90 timer med max effektivitet og får resultater. Det er sådan set dit eget valg.

Jeg træner 3x1½ time om ugen. Jeg vil gætte på du træner ½-1 time om dagen. Dvs 4-7 timer om ugen! Du træner altså det samme eller væsentligt mere end mig.

Hvis jeg nu siger til dig, at hvis du sætter dig ind i sagerne, vil du opleve LANGT LANGT bedre succes med færre timer om ugen, fremfor at fortsætte som du gør nu, hvad vil du så sige til det???

Link to comment
Share on other sites

Jeg har fået nyt trænings program gutter.

Hver anden dag træner jeg 1 time med håndvægte, bænkning, mave, og ryg,

Nu bliver jeg også øm, det er nye gode resultater.

Tak for alle jeres gode råd, jeg sætter pris på jeres tid!!! :4thumbup: :4thumbup:

Edited by Patrick G
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share