Havregryns "kur" ?


morteng
 Share

Recommended Posts

Hej med jer

Jeg vil gerne smide 5-10kg (don't we all?). Jeg træner regelmæssigt, jeg løber et par gange om ugen (skal til Berlin til september yay!), styrketræner et par gange om ugen og kondibokser én gang om ugen. Mit vægttab går dog ikke hurtigt nok synes jeg, jeg kan sagtens se der er røget et par kg siden nytår men det batter ikke rigtigt (der ryger dog oftest også gerne nogle pilsnere ned i løbet af en weekend).

Jeg har et familiemedlem der kørte en babymos-kur i 10dage og han tabte vist 5-10kg (han er dog også noget større end jeg) og jeg tænkte om man kan lave samme finte med f.eks. havregryn (med rosiner og minimælk forståes)? Jeg er nemlig så heldig at jeg er helt pjattet med det og det ville intet problem være at leve f.eks. en uge på havregryn.

Tror i det vil give et vægttab ved at spise havregryn 4-5 gange om dagen i en 1 eller 2 uger?

På forhånd tak!

Link to comment
Share on other sites

Skriv ned hvad du spiser, og se så på dit Kcal forbrug. Hvis du løber regelmæssigt, og ellers holder dig nogenlunde på måtten med sunde fødevare, kan jeg ikke se hvorfor du ikke skulle tabe dig.

En havregryns-kur lyder ærgelig talt ret kedelig, og du vil slet ikke få dækket dit mikronutrient behov ved sådan en.

Link to comment
Share on other sites

Skriv ned hvad du spiser, og se så på dit Kcal forbrug. Hvis du løber regelmæssigt, og ellers holder dig nogenlunde på måtten med sunde fødevare, kan jeg ikke se hvorfor du ikke skulle tabe dig.

En havregryns-kur lyder ærgelig talt ret kedelig, og du vil slet ikke få dækket dit mikronutrient behov ved sådan en.

Jeg er klar over, at jeg ikke kan leve af havregryn resten af mit liv. Men som sagt handler det om en uge eller to for at smide et par "nemme" kilo.

Link to comment
Share on other sites

du kunne vel prøve at regne det ud eventuelt, vej en portion af tingene af, check kcal indhold og så gang med hvor mange gange du havde tænkt dig at spise det på en dag.. og så se om det gav resultat i forhold til hvad du ville skyde din normale forbrænding til.

Umiddelbart ville jeg dog tro det var en kur man ikke så let tabte sig ved, da der er rimelig mange kcal i både havregryn og rosiner, men som sagt kommer vel an på portionsstørrelsen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er klar over, at jeg ikke kan leve af havregryn resten af mit liv. Men som sagt handler det om en uge eller to for at smide et par "nemme" kilo.

Det er stadig en retarderet ide. Hvad tror du der sker når du går tilbage til din normale kost? Kg'erne ryger direkte på igen. En helt anden ting er at havregryn og rosiner 4-5 gange om dagen nok stadig vil give dig en hel del kalorier da begge ting er kalorierige.

Jeg er ked af at bryde illusionen; men vil du tabe dig så tag dig sammen, glem den "nemme kur" og begynd at spise ordentligt og med omtanke. Drop bajerne i weekenden, baser din mad på primært på kød, grøntsager og sundt fedt og moderer dine portioner. Så skal der nok ske noget.

Link to comment
Share on other sites

Det er stadig en retarderet ide. Hvad tror du der sker når du går tilbage til din normale kost? Kg'erne ryger direkte på igen. En helt anden ting er at havregryn og rosiner 4-5 gange om dagen nok stadig vil give dig en hel del kalorier da begge ting er kalorierige.

Jeg er ked af at bryde illusionen; men vil du tabe dig så tag dig sammen, glem den "nemme kur" og begynd at spise ordentligt og med omtanke. Drop bajerne i weekenden, baser din mad på primært på kød, grøntsager og sundt fedt og moderer dine portioner. Så skal der nok ske noget.

What he said.

2 uger med rent kulhydrater vil bare gøre dig bloattet, og du vil sikkert ikke tabe noget markant. Drop alle de mærkelige ideer, og gør som Essensen skriver. Kød + Grønt + Omtanke.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share