Planned overreaching for muskelvækst


Nygren
 Share

Recommended Posts

Jeg tager udgangspunkt i to artikler med visse ligheder:

http://bodybuilding.dk/artikler/bodybuilding/dual-factor-hypertrophy-training.html

http://www.t-nation.com/article/most_recent/stripped_down_hypertrophy

Flere har på andre fora rost Stripped Down Hypertrophy, som kort fortalt går ud på man træner fullbody 5 gange om ugen men i en kort periode for ikke at overtræne.

Tilsvarende er der i den anden artikel lagt op til at man træner hhv. overkrop og underkrop 3 gange om ugen, men et par reps fra failure.

Jeg har dog ikke haft succes med at finde logs eller andre artikler hvor samme koncept bliver praktiseret.

Er det et udtryk for at det er et dårligt koncept?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv kørt ovennævnte program hvor jeg endda har været oppe og køre FB 6 gange en enkelt uge. Jeg kender godt kritikpunkterne, men jeg kan bare konstatere at jeg oplevede god styrkefremgang i det beskedne antal øvelser jeg udførte næsten dagligt - sammenlignet med når jeg kører split.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv kørt ovennævnte program hvor jeg endda har været oppe og køre FB 6 gange en enkelt uge. Jeg kender godt kritikpunkterne, men jeg kan bare konstatere at jeg oplevede god styrkefremgang i det beskedne antal øvelser jeg udførte næsten dagligt - sammenlignet med når jeg kører split.

Men hvad med vækst?

Link to comment
Share on other sites

"Planned overreaching" er blevet brugt i mange sammenhænge og gir generelt fine resultater.

Har selv leget lidt med det får år tilbage og fik lidt ekstra vækst ud af det. Brugte selv en 14 dages periode med forøget volumen og frekvens samt oppet intensitet og benyttede mig hyppigt af div variabler som rest-pause, dropsets, supersets etc.

Kan kun ønske jer held og lykke med det :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share