Crossfit, Løb, svømning


bfc5ic6
 Share

Recommended Posts

Jeg har i den seneste tid trænet en del kettlebell , ca 4 gange om ugen og lidt styrketræning, og svømmet lidt . nu har jeg overvejet at begynde at træne noget mere crossfit, med kettlebell traktordæk og lignende. ville det være for meget at træne evt crossfit i ca 20-30min, mandag onsdag fredag og søndag, og så løbe og svømme tirsdag og lørdag ? og så havde jeg tænkt på om jeg de dage hvor jeg kørte noget crossfit , kunne kører sandsæk og evt sjipping tidligere på dagen, altså 2 træningspas på en dag :), jeg laver pt ingenting , så jeg har hele dagen til at træne , og jeg vil gerne lige smide 5 kg mere og se om jeg kunne få lidt mere muskelmasse frem .

Link to comment
Share on other sites

2 træningspas om dagen er ikke noget problem. Du skal bare huske, langsomt at træne dig op til det ellers risikere du at rende ind i en ærgelig skade.

Selv har jeg 1-3(4) trænings pas om dagen. Jeg forsøger at lytte til kroppen og tage den hvile jeg har brug for. Dette virker ihvertfald ganske fint for mig.

Link to comment
Share on other sites

Hej bfc5ic6.

Jeg vil umiddeltbart mene, at det sagtens kan lade sig gøre. Nu ved jeg ikke hvor hårdt Grossfit er for din krop. Men hvis du bare føler at du er klar til hvert træningspas, så er der ikke noget problem i det. Det eneste du skal huske er at få noget at spise indenfor 30 min efter træning. Det kunne være en æggemad, laksemad, rejemad, tunmad osv. Altså mad med mange proteiner i.

Når du træner så meget styrketræning som du gør, så vil jeg faktisk anbefale dig at tage en proteindrik lige efter træning. Proteindrikker gør at din krop beynder at restituerer lige når du drikker den, ergo, du bliver hurtigere frisk til næste træningspas.

ville det være for meget at træne evt crossfit i ca 20-30min, mandag onsdag fredag og søndag, og så løbe og svømme tirsdag og lørdag ?

Nej det vil du godt kunne klarer. Igen lyt til din krop. Faktisk har undersøgelser vist, at svømning er en rigtig rigtig god restitution for din krop.

Men husk at hvis du træner 2 gange dagligt, så spis senest 30 min efter træning!

MVh.

Bonde

Link to comment
Share on other sites

mange tak for svarene, jeg vil prøve at starte op mandag med noget sandsæk og sjipping først på dagen og så noget crossfit senere på dagen. jeg for både proteinpulver og kulhydrater lige efter træning pt., jeg vil prøve at kører 3 dage træning , 1 dag fri , og forfra igen, og så kører noget forskelligt crossfit , med kettlebell traktordæk osv,:)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share