mangler en kostplan?


AnneMaj
 Share

Recommended Posts

Hejsa :)

Jeg er en ung pige på 19 år, der er gået i gang med en intensiv slankekur, men jeg kan ikke finde en passende kostplan.

Jeg er 164 høj, og vejer 105 kilo.

Min trænings uge ser sådan ud:

mandag: Styrketræning (1 time)

tirsdag: Konditiontræning (30-45 min)

onsdag: Styrketræning (1 time)

torsdag: Konditiontræning (30-45 min)

fredag: Styrketræning (1 time)

lørdag og søndag, tager jeg afsted efter lyst, og laver hvad der er lyst til.

min kostplan pt. ser sådan ud:

08:00 en portion havregrød.

10:00 en halv honningmelon

12:00 2 stykker rugbrød med ost, kylling pålæg og enten tomat, agurk, eller rød peper.

14:00 jordbær, eller vindruer og 1 appelsin

17:00 en skive rugbrød med makrel, og valgfri salat (dog mest rå kål og gulerødder)

19:00 lys fisk, squash og aubergine

udover det drikker jeg 2 liter vand, og alt det vand jeg kan når jeg træner.

Har den rigtig dumme vane at jeg drikker sodavand (dog light!) - og jeg vil have rigtig svært ved at komme af med det jeg drikker, har dog den personlige regel at jeg SKAL drikke 2 liter vand, før jeg må få sodavand.

Jeg spiser ikke andet end det i ser på min kostplan. Men jeg tror det er for lidt jeg får, i forhold til det jeg træner?

Har i ellers nogle forslag til hvad jeg kan spise?

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror du har ret i at du får for få kalorier. Men det kommer an på hvor stor din havregrød er og hvor meget rugbrød du spiser. Så lad mig gætte:

1 dl. havregryn: ca. 120 kcal

1/2 honning melon: ca. 100 kcal (22 kcal pr. 100 g)

2 stk rugbrød: ca. 100 g, ca. 200 kcal

kylling pålæg, ca. 40 g, ca. 50 kcal

ost, ca. 40g, 30+, ca. 180 kcal

tomat/agurk, ca. 100 kcal

jordbær, ca. 300 g, ca. 120 kcal

1 stk rugbrød, ca. 50 g, ca. 100 kcal

1 dåse makral i tomat, ca. 200 kcal

gulerødder, ca. 300 g, ca. 100 kcal

lys fisk, ca. 250 g, 200 kcal

grønsager, ca. 500 g, 200 kcal

i alt, ca. 1700 kcal.

Når din vægt er så høj, og du motionere meget, tror jeg sagtens du kan spise noget mere.

Umiddelbart synes jeg du spiser mange kulhydrater. I steder for honning melon, vil jeg forslå du prøver nogle grønsager.

Jeg tror også lidt mere fedt i din kost vil gøre dig godt. Din krop skal helst have lidt fedt for at holde forbrandingen oppe. Så måske 2-3 spsk olie til din aftens mad vil hjælpe.

Hvis det var mig der var på din angive diæt, ville jeg være meget sulten. Og så ville jeg ikke kunne holde det ud i længden. Jeg ville spise noget mere mager kød, og skære ned på den energi holdige kulhydrater, som rugbrød og havregryn.

du kan evt. prøve at bruge siden madital.dk (er gratis). Der kan du både indtaste hvad du spiser og hvad du motionere, så for du et overslag på hvor meget du har forbrand og spist

Held og Lykke.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share