Akut hold/låsning i ryggen


Dr. Durden
 Share

Recommended Posts

Efter dagens gymnastik, ville jeg strække lidt ud. Jeg kan så pludselig ikke rejse mig andet med meget besvær. Halter og får med nød klædt om.

Jeg forestiller mig, det er en låsning i lændens venstre side. Jeg tænker en kiropraktor, men det er jo ikke muligt før mandag.

Pt er jeg ret bovlam, så mit spørgsmål er om, der er noget jeg kan gøre som selvhjælp, eller jeg bare skal lægge mig resten af ´weekenden?!

Link to comment
Share on other sites

Efter dagens gymnastik, ville jeg strække lidt ud. Jeg kan så pludselig ikke rejse mig andet med meget besvær. Halter og får med nød klædt om.

Jeg forestiller mig, det er en låsning i lændens venstre side. Jeg tænker en kiropraktor, men det er jo ikke muligt før mandag.

Pt er jeg ret bovlam, så mit spørgsmål er om, der er noget jeg kan gøre som selvhjælp, eller jeg bare skal lægge mig resten af ´weekenden?!

Regner med at du ingen symptomer har i benene og at du sagtens kan stå på tæer og hæle?? (for at udelukke diskusprolaps)...

Såfremt du kan dette er det ret sikkert et almindeligt hold i ryggen...

Jeg vil anbefale dig at tage Ipren 400 mg + 1000 mg paracetamol (panodil, pinex eller pamol) 4 gange dgl. her i starten.

Jeg vil kraftigt fraråde dig at holde dig passiv... Du bør aktivere ryggen så meget som det er muligt uden uudholdelig smerte, dvs. gerne tage en tur i centeret.

Det har både jeg og folk jeg har behandlet (er stud.med) haft gode erfaringer med. På denne måde burde du kunne træne nogenlunde og være fri for smerter inden for de næste 4-5 dages tid.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share