Vejen til superhelt status


blazz
 Share

Recommended Posts

  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Løbetur.

Jeg vil begynde og fortælle hvilken rute jeg løber, da der en forskel på bakker osv.

Dagens rute. 7km omkring tebbestrup

distance 7,06km

Tid 36:43

AVG puls 180

AVG pace 05:12

God tur. Jeg kunne dog ikke rigtig koncentere mig. Hjalp da jeg fik smidt jakken og slukket for musikken. Så skal overveje ikke at høre musik når jeg løber. Ingen smerter i skinnebenet

Link to comment
Share on other sites

Første rigtige spinningstime.

Meget sjovt træning. Men nøj hvor får jeg hurtig syre i benen.Tror det er godt for mine ben, og vænne sig til at arbejde med så meget syre i bene. Jeg føler mere bene sætte begrænsningerne, end det er kondien når jeg løber. Ved ikke om det er fordi mine ben ikke er så gode til, at håndter syre

Bikefit energy

Max puls 188

avg puls 170

Fik ikke stoppet pulsuret under udstrækning, så gennemsnits puls har nok været lidt højre

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning

Skulderpres 3*10 35kg

Chin-ups 3*5

Dips 3*12 stadig smerter i sternum

BB curl 3*8 24kg

Triceps pushdown 3*8 25kg

Mave på boldt 3*15

Hyper extension 3*15

Følte mig ikke rigtig stærk i dag. Men styrketræningen har heller ikke været så stabil på det sidste. Men på den anden side, med de mål jeg har sat mig, så bør det også kommer i 2. række

Link to comment
Share on other sites

Løb

distance 5,92km

tid 29:00

AVG puls 181

AVG pace 4:53

God tur, men meget hård. Jeg lagde hårdt ud fra starten. Der skulle slides en del i det, de sidste kilometer. Jeg overvejer mere spinning, for at vænne mig til en højer syregrænser

Link to comment
Share on other sites

Intervalløb

1km gang

1km løb

4*400m løb pace 17km/t

4*200m gang imellem hver sæt

Valget stod med styrketræning eller løb i dag. Mit største fokus lige nu, stadig er halvmarathon så var valget jo nemt. Kan mærke lidt skinnebenbetændelse efter turen. Så voletoran i aften og varmepude. Skal helst være klar til at løbe langt på søndag.

Lige nu har jeg en lille plan om, at løbe interval den ene uge og spinning i den anden uge

Link to comment
Share on other sites

Løbetur

1/8-2011

Distance:12km

Tid: 1:12:50

AVG pace: 6:03

AVG puls 165

Pyha en hård tur. Synes ikke der var den vildt stor lyst til, at løbe så langt. Men jeg fik nosset mig igennem det. Jeg følte at bene var tunge efter 3km, det løsnede dog op mellem 6-8km, og derefter var det bare røv igen.

Opturen var dog, at jeg kun mærkede minimalt til min skinneben, så lidt mere varme, også er det måske snart helt væk.

Jeg undre mig over, at min puls ikke var højre på turen, da jeg virkelig følte mig presset. Jeg ville ikke kunne presse den op til, hvor den normalt ligger. Ved ikke om det var motivationen eller bare forbi bene, var ømme at jeg legede flyttemand i lørdag.

Link to comment
Share on other sites

Løbetur

Distance 7,08km

Tid 36:38

AVG pace 5:10 min/km

AVG puls 172

God tur og næsten ingen skinnebensbetændelse. Mangler stadig mere tempo, men der var ikke mere kraft i bene, kan mærke jeg ikke har sovet helt ud de sidste par dage. Men god tur, dog en del syre i benene.

Link to comment
Share on other sites

O-løb. Første gang efter en lang sommerferie. Turen var en introduktion for min kone, så hun kan se hvad jeg går og laver. Hun var meget positiv over det, så måske bliver det vores nye ting:) Gør det altid lidt nemmer at komme væk. Overvejer, at begynde og løbe lidt konkurrencer. Mest for at få nogle flere O-løb og noget konkurrence erfaring

2,8km

Bane let

34:36

Fruen navigerede, og jeg tog mig lidt bakkerspurter

Link to comment
Share on other sites

Dobbelt spiningstime

eg forsøgte mig med en dobbelt spiningstime. Jeg fik lidt æde en gang chokolade og banan i pause. Men må indse at jeg hvertfald mangler en ekstra drikkedunk, også evne til, at lave med syre i benene.

Energy

Max puls 184

avg puls 165

Max

max puls 182

Avg puls 166

Jeg var godt smadret i time nummer 2. Instruktøren kørte med nogle sprint stående, hvilket jeg synes er enormt svært. Kan højst for det til at passe med noget ala dobbelt takt. Var nogen gange nød til, at skrue ned og sætte mig.

Pulsen viser, at det ikke er muligt at erstatte spinning med intervalløb. Pulsen kommer altså bare ikke højt nok op. Måske en erstatning for nogen af de lange ture.?

Er spændt på hvad min ben siger i morgen.

Link to comment
Share on other sites

styrketræning

Skulderpres 3*10 35kg

Chin-ups 2*5 1*4

Bænkpres 3*8 60kg

BB curl 3*8 24kg

Triceps pushdown 3*10 25kg

Mave på boldt 3*15

Hyper extension 3*15

Benpres 1 ben af gangen 3*10 30kg

Ben curl 1 ben af gangen 3*10 20kg

Så var der også lukket og slukket for hasen

Hvile dag i morgen. kan mærke kroppen trænger til noget ro

Link to comment
Share on other sites

Løbtur

mine ben var faktisk rigtig gode i dag. en lille smule tunge til at starte med, men ellers var de bare gode, dog fik jeg efter 3km sidestik og det havde jeg fornøjelsen af resten af turen. Tror ellers godt jeg kunne have sat en god tid i dag:( Jeg skal til at sætte lidt mere fut i løbetræningen, synes jeg er gået lidt i stå med hensyn til tempo. Målet med 5min pr km, virker bare lidt urealistisk. Men nu starter O-løb igen, så håber det kan sparke det lidt igang igen

Distance 8km

Tid 43:59

AVG pace 5:30

Kan mærke mine skinneben igen. men varme i morgen, også har det bare og forsvinde

Link to comment
Share on other sites

styrketræning

Bent over rows 3*10 52,5kg

DB pres 3*10 24kg

Hammer curl 3*8 16kg

Triceps 3*10 25kg

Planen 3*50sek

upright row 3*10 20kg

Udemærket træning, men kunne godt mærke jeg har en døgnvagt siddende i kroppen. Jeg har dog døjet meget smerter i mine skinneben, så har haft varme på 1 time i dag

Link to comment
Share on other sites

O-løb

Distance 3km

Tid 52:16

SVærhedgrad: Meget svær

AVG puls 147

Max puls 180

I dag havde banelæggeren en lille overraskelse. En lille mellemsvær på 3km, hvor der ikke var andet en højdekurver på kortet. Det vil sige stier og å'er, samt alt andet farvelade var væk :crazy: Jeg havde endelig mest tænkt, at jeg skulle løbe nogle nasty bakkespurte og masser af højpuls i dag, men valgt alligevel denne rute. Så dagen i dag, stod endelig mere på teknik træning, end kondi træning. Så et intervalpas mere i denne uge er hvis på sin plads. Det gik udmærket da jeg først kom igang, men havde dog lidt problemer med de lange kompasture. Jeg synes det er noget unøjagtigt at løbe med de skide kompas. Blev forslået at dele de lange stræk op, og måske løbe lidt siksak efter nogle faste punkter i terrænet. MEn helt sikkert en lærerig tur

Link to comment
Share on other sites

Skulderpres 3*10 37,5kg

Chin-ups 3*5

fliers 3*10 12kg Nem

BB curl 2*10 1*8 24kg

Triceps pushdown 3*10 25kg

Mave på boldt 3*15

Hyper extension 3*15

Ikke den store energi i dag. Jeg er ikke så god til at sove når jeg har døgnvagt endnu.

Link to comment
Share on other sites

Lang løbe tur

I dag var meningen at jeg skulle løbe 14km. Jeg havde målt ruten op her på Mol og taget min gps med. Alligevel lykkes det mig at løbe for kort. Det sidste del af turen var det som om, at signalet forsvandt lidt, og var overbevidst om, at jeg havde nået mit vendepunkt, men da jeg kom hjem, manglede jeg altså lige 580meter mere :4slap:

Distance 12,83

Tid 1:16:48

AVG pace 5:58min/km

AVG puls 169

En rigtig god tur, følte et godt overskud til sidst, men det er jo klart når man stadig mangler en kilometer :wink:

Men ellers gode ben, men smerter i skinnebenet er kommet tilbage. havde også 3km med sidestik.

Link to comment
Share on other sites

intervalløb

vejret var for godt til at løbe på løbebånd i dag, så tog nogle lange intervaller udenfor istedet for

1,5km op varmning

1,3km 5:59

1,3km 6:05

der er fandme langt vej rundt. god for psyken og der blev suget noget luft ind. desværre virkede pulsmåleren ikke.

Link to comment
Share on other sites

styrketræning

Bent over rows 3*10 55kg

DB pres 3*10 24kg Tung!

Hammer curl 3*8 16kg Føler jeg står lidt stille i den. Måske skal jeg fine en ny øvelse

upright row 3*10 20kg

Triceps 3*10 25kg

Planken 3*1min PR

Var meningen jeg også ville træne lidt ben, men var lidt øm efter interval i går, så valgte at springe over og gemme bene lidt til O-løb i morgen

Link to comment
Share on other sites

O-løb

BAHHHhhh Det er hvis det, som bedst kan beskrive mit løb i dag. Mine ben var tunge, og hovedet var åbenbart ikke godt. Brugt alt for lang tid på de første 4 poster, og det var svært at holde intensisten oppe. Havde desvære ikke pulsur på, så jeg kunne presse mig selv lidt ved det.

Ruten var en 6,6km svær, men droppet de sidste 4 poster, da der var gået for lang tid. Så det blev bare til 1:20:00 i skoven. tror bene trænger til lidt hvil nu

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg har ikke lige været så god til, at opdater min log, så her kommer lige en række post i træk.

Løbetur

Distance 10kn

Tid 49:51 :4thumbup:

AVG puls 179

God tur, men der skulle graves lidt dybt en gang i mellem. Er begyndt at døje med lidt sidestik i den første 1/3 del af turen

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share