Cross Gym vs. Pendlay/Muscledriver


Jakav
 Share

Recommended Posts

Kære venner,

Jeg overvejer at investere i noget så basalt som en god stang og bumper plates. Jeg står og overvejer enten en Cross Gym barbell eller en Pendlay nextgen barbell - er der nogen der har erfaringer med disse to mærker, der kan komme med lidt input?

Link to comment
Share on other sites

Cross Gym er i min verden noget lort!

Metal ringene i skiverne falder af, kulelejerne i stængerne er ikke tilstede. Om det er fordi de er blevet brugt meget, kan sagtens være. Jeg ville gå efter pendlay uden at kende mærket.

Til privat brug kan det sagtens være at det er noget helt andet, men ovenstående bør tages med i overvejelserne..

Link to comment
Share on other sites

Der skulle noget helt ekstraordinært til for at få mig til at købe noget andet end Eleiko. En god stang koster ikke særlig mange penge og du kommer til at have den resten af livet - bedre at have en stang der føles godt hver eneste dag de næste 50 år.

Link to comment
Share on other sites

Ivan: jo tak, jeg ville da meget gerne købe Eleiko, men så ender jeg vel hurtigt på 7.-8.000 bare for stang?? eller "kender du nogen der kender nogen".. :0)

Kulu: Uh, ser nice ud med Rouge i europa... jeg har dog et eller andet med skiver i lbs - ja, det er ikke rationelt, but still. Til gengæld er deres stænger ret billige (i US) og de har da de fedeste racks (R-3 og R-4), hvis man har højden til det. Hmm - bliver interessant når de åbner deres webshop!

DBM: godt at vide .... jeg kan se at du smider dem rundt i haven, så noget må de dog kunne holde til :0)

Edited by Jakav
Link to comment
Share on other sites

Der skulle noget helt ekstraordinært til for at få mig til at købe noget andet end Eleiko. En god stang koster ikke særlig mange penge og du kommer til at have den resten af livet - bedre at have en stang der føles godt hver eneste dag de næste 50 år.

laugh.gif Du kender godt priserne på Eleiko ikke?

Ivan: jo tak, jeg ville da meget gerne købe Eleiko, men så ender jeg vel hurtigt på 7.-8.000 bare for stang?? eller "kender du nogen der kender nogen".. :0)

Kulu: Uh, ser nice ud med Rouge i europa... jeg har dog et eller andet med skiver i lbs - ja, det er ikke rationelt, but still. Til gengæld er deres stænger ret billige (i US) og de har da de fedeste racks (R-3 og R-4), hvis man har højden til det. Hmm - bliver interessant når de åbner deres webshop!

DBM: godt at vide .... jeg kan se at du smider dem rundt i haven, så noget må de dog kunne holde til :0)

Ja, altså jeg synes det er fint til hjemmebrug. Jeg går i den grad ind for god kvalitet - især når det kommer til træning. Men når det kun er mig, der bruger det (og ikke engang på fast basis) synes jeg kvaliteten er helt fin i forhold til prisen, hvis man ikke er olympisk vægtløfter. Jeg har aldrig oplevet de ting som Hr. Lund nævner...... Og jeg har sågar brugt det i haven i -13 grader wink.gif

Link to comment
Share on other sites

En Eleiko stang koster omkring 6000kr hvilket ikke er mange penge i min verden. Man kan også være heldig at finde en brugt - der er livstidsgaranti på dem, så det betyder ikke noget...

Det kommer selvfølgelig an på hvad behovet er.

Skal du træne med den hver dag? Køb Eleiko.

Skal du træne med den max en gang om måneden, som f.eks. DB? Køb en rimelig bar, til en rimelig pris.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share