Irriterede supraspinatus og bicepssener


Bakke
 Share

Recommended Posts

Hej med jer

Jeg er desperat efter 5 måneders sygemelding ovenpå en overbelastning af senerne i skulderne. Jeg havde i forvejen skulderproblem i højre og var godt i gang med genoptræning, men kom til at gå over 90 grader med begge arme, hvor jeg lavede øvelser med elastik mellem hænderne. Jeg trak helt op mod loftet og næste dag mærkede jeg kæmpe smerter i begge skuldre. I måneder lå jeg bare i sengen med stærke smerter. Operation hvor der blev lavet bedre plads til senen i højre skulder hjalp ingenting.

Nu går jeg rundt men kan ingenting tåle af belastning i skuldrene, og ganske blid genoptræning hos fys. udløser hele tiden tilbagefald, hvor ledene hæver og væsker voldsomt i flere dage. Det er en hårfin balance at holde skuldrene i bevægelse og ikke provokere senerne. Har nogen erfaring med lignene og tidshorisont for heling af senerne?

MR skanning siger: kraftigt øget væske subakromielt med ødem ned i supraspinatusmuskulaturen. Der er desuden let øget mænge væske i humeroskapulærleddet med væske ned omkring den lange bicepssene. Der er metalliske artefakter superolateralt for caput humeri og ind under akromioklavikulærleddet, forenelig med at der er foretaget dekompression af AC-leddet. Rotator cuff'en er normal. Pladsforholdende skønnes ikke kompromitterede subkromielt. Iøvrigt ses normale ossøse strukturer og bløddele.

Jeg er sportsfreak igennem mange år, men er nu sendt på pause i mit liv. Jeg er 47 år og kvinde.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kender det desværre kun alt for godt. Jeg har gennem tre år haft samme problemer, og været hele turen igennem. Fysioterapi, kiropraktor, binyrebark hormon, ultralyd scanning, MR scanning, operation, fysioterapi igen, ultralyd scanning igen, binyrebark igen og nu prøver jeg så en kiropraktor i Birkerød der også kan noget akupunktur.

Lige i øjeblikket er den bedre end den har været rigtig længe. Jeg håber at udviklingen fortsætter så jeg snart kan komme til at træne lidt igen... Det synes jeg godt nok er på tide.

Om tre år er tidshorisonten for dig, håber jeg da ikke. Jeg har undervejs af og til fået presset den lidt for meget og dermed haft tilbagefald. Det er som du skriver utrolig svært at finde balancen mellem at lave det man kan og samtidig ikke at lave mere end det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share