Vægttab Ung Mand


matgali
 Share

Recommended Posts

Kære Brugere

Jeg er en ung mand på 187 cm, jeg vejer 98 kg og har planlagt mig at smide 10 kilo, jeg har spist og drukket som et svin for at være ærlig, så med nogle justeringer og noget motion burde jeg kunne komme tilbage til min almindelig størelse, mit spørgsmål er til især mænd der har erfaringer inde for væggtab, her er mit mad indtag fra igår, jeg kunne godt tænke mig nogle inputs og kommentarer (saglige) mvh Mathias

Morgenmad 60 gram havregryn med rosiner og skummet mælk

Mellem måltid Banan

Frokost 3 stk rugsbrødsmad med 1 fiskefrikadelle og kylling pålæg og en lille smule remoulade

mellemmåltid banan plus 15 gram peanuts/mandler

Aften 1,5 kylling filet med blandet salat og en lille smule light cremefraiche dressing.

Aftensnack Appelsin

Link to comment
Share on other sites

Punkt 1: Find dit ligevægtsindtag her http://lidtfedt.dk/hvormangekcal.php - den den finder frem til, tager du så 500 kcal fra. Det er det tal du skal holde dig inærheden af, gerne under. Tallet er kun en guideline, så måske kan det godt være det er for lidt, måske for meget. Det kan du se på din vægt løbende.

Punkt 2: Spis fornuftigt og undgå alle dumme fristelser(kan ikke selv holde den til 100%, så mit eget indtag ligner noget der hedder 90% fornuft, og 10% skrammel. Man skal jo også leve). Brug eventuelt en kalorietabel som denne http://www.kalorietabel.dk/

Punkt 3: Motion er konge, men havde selv en tendens i starten til at 'over-do'it', så kørte sur i det. Trappede ned en periode, og er nu på 4-5 gange træning i ugen. Ved ikke hvordan du har det med kredsløbstræning, men det har for mig virket rigtig rigtig godt ! især spinning har givet mig STORE resultater !

God arbejdslyst

Hilsen Henrik ! bigsmile.gif

Edited by Henrik L
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Kære Brugere

Jeg er en ung mand på 187 cm, jeg vejer 98 kg og har planlagt mig at smide 10 kilo, jeg har spist og drukket som et svin for at være ærlig, så med nogle justeringer og noget motion burde jeg kunne komme tilbage til min almindelig størelse, mit spørgsmål er til især mænd der har erfaringer inde for væggtab, her er mit mad indtag fra igår, jeg kunne godt tænke mig nogle inputs og kommentarer (saglige) mvh Mathias

Morgenmad 60 gram havregryn med rosiner og skummet mælk

Mellem måltid Banan

Frokost 3 stk rugsbrødsmad med 1 fiskefrikadelle og kylling pålæg og en lille smule remoulade

mellemmåltid banan plus 15 gram peanuts/mandler

Aften 1,5 kylling filet med blandet salat og en lille smule light cremefraiche dressing.

Aftensnack Appelsin

Kommer an på hvor hurtig du ønsker dette vægttab. Din kost ser "normal" ud, men ønsker du det skal gå stærkt, skal rosiner, ramoulade og cremefraiche væk. Desuden kunne du med fordel kun spise 2 stk rugbrød og måske kun 1 kylling filet.

Desuden er der altid den med nødder :) nogle siger ja andre nej... jeg ville personligt ikke spise mandler/peanuts. Hvis jeg ønskede et vægttab. Så heller et æble mere som supplement. Eller husk grønsager er gode mellem måltider. En tomat ? jooo tak eller gulerødder..

Link to comment
Share on other sites

Hej

Vi er jo næsten ens. Jeg er 187 og vejer 96-97 kg.

Min kost ser næsten ud som din.

Morgenmad: Havregryn med rosiner og minimælk (skummetmælk er ikke mælk, det er vand med farve:-))

Mellemmåltid: 2 skiver knækbrød (fuldkorn) med magert kødpålæg

Frokost 2 skiver rugbrød (fuldkorn) med salat og magert kødpålæg

Mellemmåltid: 2 skiver knækbrød (fuldkorn) med magert kødpålæg

Aftensmad: 1 protion af hvad vi nu skal have.

Fordelt over dagen 4-6 stykker frugt (pærer, æbler, bananer)

Det hænder der ryger lidt andet indenbords, men det er i meget begrænsede mængder.

Jeg motionere normalt 3 gange om ugen med følgende program.

1: spinning,

2: spinning og styrke,

3: crosstrainer, styrke og roning.

Jeg cykler til arbejde, godt nok kun 3 km hver vej, men det giver også lidt.

Den kost og motion har virket for mig indtil videre, jeg har tabt mig ca. 0,5 kg om ugen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share