3 Måneders begynder program


Fighter87
 Share

Recommended Posts

Nu har jeg læst artikel efter artikel og har fundet de øvelser jeg skal bruge til mit træningsprogram. Jeg ved også at reps er individuelt fra person til person, men jeg vil nu alligevel spørge om hjælp til hvilke øvelser jeg skal lave hvilke dage og hvor mange reps jeg skal lave. Mit mål er at træne hårdt og målrettet 3 gange om ugen i 3 måneder, for så at sætte mig et nyt mål :smile:

Her er de øvelser jeg vil bruge:

Squat

Dødløft

Bænkpres

Skulderpres

Bent over rows

Shrugs

Barbell curls

Close grip bænkpres

Chinups

Hvordan bør jeg fordele disse over 3 dage (mandag, onsdag, lørdag) og hvor mange reps i hver? Beklager hvis jeg virker lidt hjælpeløs, men det er det sidste jeg mangler for at starte! :superman:

Link to comment
Share on other sites

Hej Fighter87

Du virker ikke hjælpeløs og det er nogle gode øvelser du har fundet.

Samtidigt mener jeg din plan er den rigtige. At bruge de første 3 mdr. på at blive kendt med øvelserne er rigtig god idé.

Jeg ville fordele dem således:

Dag 1

Squat

Bænkpres

Chinups

Shrugs

Skulderpres

Barbell curls

Close grip bænkpres

Dag 2

Dødløft

Bænkpres

Bent over rows

Shrugs

Skulderpres

Barbell curls

Close grip bænkpres

Dag 3

Squat

Bænkpres

Chinups

Shrugs

Skulderpres

Barbell curls

Close grip bænkpres

Mht. til sæt og reps synes jeg du skal starte med 2-3 sæt af 8-12 gentagelser i alle øvelser.

Så ser "vi" hvad du har lyst til derefter. Øvelserne og program-strukturen vil blive ved at være effektivt. Dog skal der senere lidt andre teknikker til hjælp. (Disse gavne dig meget lidt nu)

Edited by Droopy
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share