Vægttab samt en smule muskeløgning


Dreads
 Share

Recommended Posts

Hej alle herinde... Jeg vil gerne lige høre jeres mening omkring dette.. :) Da jeg tror i har bedre overblik over det end jeg selv har.. :)

Jeg er en mand på 23 som er 170cm høj og vejer nu 94,7kg... Jeg prøver at komme ned i vægt og har nu trænet i en 2mdr's tid...

Jeg har kørt et split program som ser ud således:

Dag 1:

Bryst og mave

Øvelser - Medium-grip Barbell bench press, Close-grip Barbell bench press, Seated pec press pronation grip, Seated pec press neutral grip, Inner-pec press, chest lateral, Pec cross over, samt mave øvelser

Dag 2:

Cardio - 15min cykling, 15min cross trainer, 15min gåning opad bakke, 6min roning

Dag 3:Ryg, skulder, nakke, vinger, mave

Øvelser - Straight-arm front deltoid raise, Dumbbell upright rowing, Dumbbell shoulder shrug, Bent-over rear deltoid raise, Trunk push back on machine, Seated row on machine, One-arm high pulley front fly, Straight-arm close-grip pulldown, Wide-grip rear pull-down, samt maveøvelser

Dag 4:

Cardio - 15min cykling, 15min cross trainer, 15min gåning opad bakke, 6min roning

Dag 5:

Triceps, biceps, mave

Øvelser - Palms-up wrist curl, Standing alternated dumbbell curl, Seated dumbbell curl, bench alternated dumbbell curl, Bar curl on pulley, Bench medium grip barbell curl, Preacher dumbbell curl supination grip, Standing dumbbell triceps curl, One arm dumbbell triceps curl, Seated dumbbell triceps curl, Triceps curl on low pulley, Triceps press down

Dag 6 og 7:

Restetution

Jeg kører programmet med 6 gentagelser 3 gange... Jeg kører det hurtigt sådan at pulsen kommer op at køre da jeg gerne vil have pulsen op for at tabe mig lidt... Før og efter træningen går jeg 10min på crosstraineren...

Jeg vil gerne ned i vægt som første prioritering og min madplan ser ud som således:

Morgen:

0,1% youghurt med fibermusli og lidt frossen frugt

Middag:

Salat med tun eller kylling

Eftermiddag:

Protein shake

Aften:

Kød samt tilbehør, forskelligt fra hvad der nu bliver lavet, men for det meste kylling eller kalkun med salat, eller evt fuldkornspasta og andet...

Håber i vil give jeres meninger med respons.. :)

Link to comment
Share on other sites

Hej alle herinde... Jeg vil gerne lige høre jeres mening omkring dette.. :) Da jeg tror i har bedre overblik over det end jeg selv har.. :)

Jeg er en mand på 23 som er 170cm høj og vejer nu 94,7kg... Jeg prøver at komme ned i vægt og har nu trænet i en 2mdr's tid...

Jeg har kørt et split program som ser ud således:

Dag 1:

Bryst og mave

Øvelser - Medium-grip Barbell bench press, Close-grip Barbell bench press, Seated pec press pronation grip, Seated pec press neutral grip, Inner-pec press, chest lateral, Pec cross over, samt mave øvelser

Dag 2:

Cardio - 15min cykling, 15min cross trainer, 15min gåning opad bakke, 6min roning

Dag 3:Ryg, skulder, nakke, vinger, mave

Øvelser - Straight-arm front deltoid raise, Dumbbell upright rowing, Dumbbell shoulder shrug, Bent-over rear deltoid raise, Trunk push back on machine, Seated row on machine, One-arm high pulley front fly, Straight-arm close-grip pulldown, Wide-grip rear pull-down, samt maveøvelser

Dag 4:

Cardio - 15min cykling, 15min cross trainer, 15min gåning opad bakke, 6min roning

Dag 5:

Triceps, biceps, mave

Øvelser - Palms-up wrist curl, Standing alternated dumbbell curl, Seated dumbbell curl, bench alternated dumbbell curl, Bar curl on pulley, Bench medium grip barbell curl, Preacher dumbbell curl supination grip, Standing dumbbell triceps curl, One arm dumbbell triceps curl, Seated dumbbell triceps curl, Triceps curl on low pulley, Triceps press down

Dag 6 og 7:

Restetution

Jeg kører programmet med 6 gentagelser 3 gange... Jeg kører det hurtigt sådan at pulsen kommer op at køre da jeg gerne vil have pulsen op for at tabe mig lidt... Før og efter træningen går jeg 10min på crosstraineren...

Jeg vil gerne ned i vægt som første prioritering og min madplan ser ud som således:

Morgen:

0,1% youghurt med fibermusli og lidt frossen frugt

Middag:

Salat med tun eller kylling

Eftermiddag:

Protein shake

Aften:

Kød samt tilbehør, forskelligt fra hvad der nu bliver lavet, men for det meste kylling eller kalkun med salat, eller evt fuldkornspasta og andet...

Håber i vil give jeres meninger med respons.. :)

Hej Dreads.

Godt beskrevet hverdag :-)

Efter MIN mening så er der for lidt full body øvelser i din træning og alt for meget isoleret.

Der er nok også for lidt gentagelser (reps) i hver øvelse. Derudover er der for meget cardio i de dage hvor du ikke "løfter". Cardio tænder hurtigere din kortisol frigivelse, som er et stress hormon. Og et fedtbevarende hormon. ikke optimalt for vægttab.

Din kost er ALT for fedtfri. det er en myte at fedt feder. Hvis du altså spise det rigtige fedt. Sundt fedt er Super sundt. Deraf ordet :-)

Det var mine korte kommentarer.

Mvh Martin

Link to comment
Share on other sites

Tak for respons.. :)

Men hva ville man så kunne evt. for at gøre det anderledes??

Jeg har ikke lige 100% styr på alt det der angår vægttab.. :) Ved skam også at det er kulhydrater som er farlige og ikke direkte fedt.. :)

Men bliver mæt af det jeg spiser... Men hvis der er nogen forslag til hva der sku gøres anderledes tager jeg gerne imod.. :)

Link to comment
Share on other sites

At du er bange for kulhydrater er en god start :-)

Dog er der også kulhydrater som er nødvendige. "Kedelige" grøntsager med lav glykæmisk værdi.

Jeg er tilhænger af mad kvalitet. Der er forskel på fødevarer. og vi er idag blevet et lavpris samfund hvad mad angår. vi vil hellere bruge flere penge på tøj, biler, skadelige fødevare end på kvalitets kost. Der er efter min mening en grundsten i en sund kost og livsstil.

At spise økologisk er efter min mening en klart overlegen kost i forhold til konventionelle fødevarer.

Er du "meget" overvægtig eller har du også en del muskelvægt ?

Det er ret vigtigt i forhold til din træning bla.

Link to comment
Share on other sites

Nej er ikke overdrevet overvægtig har en del muskelbygning... Men mest er det maven jeg gerne vil tabe...

Sys det er svært at få det væk.. :P Men sådan er det jo.. :)

Jeg fik at vide at jeg skulle prøve en protein shake i stedet for mad ved en 14-15 tiden også da det skulle være mættende og reducere hvad jeg spiser lidt...

Jeg har desuden diabetes 1... En af grundende til at jeg gerne vil lidt ned i vægt

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share