mulig korsbåndsskade


Goertz
 Share

Recommended Posts

jeg er blevet opereret for et overrevet korsbånd for cirka 6 måneder, indtil videre har genoptræningen forløbet perfekt.

Så her i mandags prøvede jeg for første gang at træne noget interval. (har løbetrænet i 3-4 uger uden nogen reaktion fra knæet) jeg kunne ikke mærke noget før jeg var på vej i seng, det var lidt stift. Så om morgen var det hævet. Nu når jeg tænker over det kunne jeg mærke et riv fra baglåret da jeg løb. Kan korsbåndet være sprunget igen? Eller er det bare en simpel overbelastning. Fyssen har nævnt det kan forekomme. Det virker bare utroligt at knæet slår så meget ud, når det ikke har gjort det før?

God stor bededag til jer alle. :D

Link to comment
Share on other sites

Har hørt lignende fra andre som har fået rekonstrueret det forreste korsbånd. Det er muligt at det, du mærker er det område fra hasemusklerne hvor de har taget noget senevæv til det nye korsbånd, og at du så har fået en fiber i baglåret fordi du er begyndt at træne mere intenst end tidligere. Det område i baglåret må forventes at være noget svagere eftersom der mangler noget væv.

Hvis det ikke bliver bedre igen indenfor en uge eller to, skal du da have det undersøgt igen.

Link to comment
Share on other sites

Altså har tidligere fået en fiber efter operationen. Umiddelbart føles ikke sådan.

Det er primært knæet som er hævet (meget hævet). Jeg tror jeg kontakter min fys imorgen, så må han prøve at berolige mig lidt, og måske give mig et svar på hvad det helt præcist kan være.

Tak for svaret. (:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share