Alkohol og træning ?


Kugle
 Share

Recommended Posts

Jeg ved der har været 1000 af de her topics. Men synes ikke rigtig jeg har fundet et der matcher mit spørgsmål.

Jeg har det sidste lille års tid trænet en del og blevet rigtig glad for resultaterne. Har ikke drukket så meget alkohol eller levet specielt usundt. Så det skulle selfølgelig lige prøves igen ;)

Sidste uge var jeg så "på druk" to gange. så et par dage så ud som følger: træning om eftermiddagen, drug om aftenen, træning om eftermiddagen, druk om aftenen. Til min store overraskelse vågnede jeg så op efter sidste druk tur og havde taget 2kg "ren fedt" på. Det er jo måske ikke så underligt, men. Det har sat sig kun på maven. Er ellers slank men det har sat sig som sådan en badering - det ser nærmest grotesk ud. Har før været tykkere end jeg er nu, men så har det været jævnt fordelt, og mere "fast". Har aldrig prøvet at tage så synligt hurtigt på.

Så spørgsmålet er, tager man mere på af alkohol i forbindelse med træning? Og sætter alkohol-fedtet sig anderledes?

Edited by Kugle
Link to comment
Share on other sites

Du tager ikke mere på at alkohol fordi du træner, nærmere tværtimod. Alkoholen sætter sig heller ikke bestemte steder, det er desværre genetisk bestemt.

Alkohol indeholder dog en helveds masse kalorier, og man kan derfor nemt komme til at overdrive. 1g alkohol indeholder omkring 7 kcal, så det kan hurtigt blive til mange over en aften.

Link to comment
Share on other sites

Hmmm...

2kg. ren fedt over to dage... jeg tvivler.

to drukture hiver din krop ud af balance, giv den nogle dage til at komme sig, og du vil formentlig se og føle nogle anderledes resultater...

vh. Pace

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share