Er det sikkert at man taber sig ved kcal underskud?


Tania m
 Share

Recommended Posts

Og vi tager lige den diplomatiske rute.

1. Vægtvest-diskussionen var oprettet af mig, for at få input. Jeg har ikke nogen holdninger hverken for eller imod. Det er der mange andre der diskuterer hæftigt i tråden dog.

2. Hvorfor er det nødvendigt at latterliggøre mig samt mine posts, fremfor at adressere problemstillingen?

3. Vi er vel enige om, at et sundt vægttab er bedre end et usundt vægttab?

Hej Nikolaj

Nu er vi virkelig på vej off-topic.

Du taler om at jeg latterliggøre dig. Det klarer du udmærket selv. Alt hvad jeg egentlig startede med at skrive, var hvad der virkede for mig, ikke andet. Og jeg spiser en del frugt af forskellig art, og det har jeg gjort gennem de 2 år jeg har været i gang med mit vægttab. Det skal nævnes at jeg også drikker en del syreholdig sodavand. Det har jeg gjort gennem mange år. Jeg har stadig alle mine tænder. Sidst jeg var hos tandlæge blev syreskader ikke nævnt. Jeg benægter ikke at det er et problem i dag, men fordi du spiser 6 stykker frugt om dagen, så begynder tænderne altså ikke at rådne. Og jeg er lige ved at tro du er den eneste der siger at frugt er usundt, du kan have ret, men jeg tvivler, især baseret på dine tidligere indlæg.

Lad os stoppe vores lille orddyst og lade trådstarter få fred.

Link to comment
Share on other sites

Hej Nikolaj

Nu er vi virkelig på vej off-topic.

Du taler om at jeg latterliggøre dig. Det klarer du udmærket selv. Alt hvad jeg egentlig startede med at skrive, var hvad der virkede for mig, ikke andet. Og jeg spiser en del frugt af forskellig art, og det har jeg gjort gennem de 2 år jeg har været i gang med mit vægttab. Det skal nævnes at jeg også drikker en del syreholdig sodavand. Det har jeg gjort gennem mange år. Jeg har stadig alle mine tænder. Sidst jeg var hos tandlæge blev syreskader ikke nævnt. Jeg benægter ikke at det er et problem i dag, men fordi du spiser 6 stykker frugt om dagen, så begynder tænderne altså ikke at rådne. Og jeg er lige ved at tro du er den eneste der siger at frugt er usundt, du kan have ret, men jeg tvivler, især baseret på dine tidligere indlæg.

Lad os stoppe vores lille orddyst og lade trådstarter få fred.

Jeg venter stadig på at høre hvad min tråd med vægtveste havde at gøre i denne her tråd.

Jeg har løbet ½ marathon uden nogen som helst forudgående træning. Jeg klarede det fint. Betyder det så at fru madsen på 60 år og 40kg for meget ville kunne gøre det samme? Nej vel.

Fordi nogen spiser 50 æg om dagen uden at dø, betyder det så det er sundt?

Jeg pointerer blot at overdrevet frugtindtag kan skade tænderne jvf. tandlægers udsagn. Ligesom alt andet i overdrevne mængder kan skade kroppen. Hvad er det du bliver sur og reaktiv over?

-Derudover enig med Mambomads.

Link to comment
Share on other sites

Tak for alle jeres gode råd :)

Mht. Frugt, spiser jeg mellem to-tre stk hver dag, jeg ved godt at det ville være sundere udelukkende at spise grøntsager, men det er lige så meget for at stille trangen til søde sager eller sukker. F.eks. Ved at spise havregrød med banan el. æble i stedet for at drysse sukker over.

Det ser ud til at der er delte meninger om frugt, men det er vel op til en selv hvilken holdning man har til det.

Ingen tvivl om at det er bedre at spise grøntsager end frugt, fordi grøntsager indeholder de "gode" kulhydrater der tager længere tid at fordøje, og måske indeholder bedre vitaminer og mineraler.

Men når det er sagt, så er frugt et meget sundere alternativ end slik, sodavand, chokolade m.m. Hvis man lider af en sød tand som jeg :)

Jeg ser slet ikke frugt som noget dårligt, tværtimod, så længe man holder det til et fornuftigt indtag.

Hilsen Tania

Link to comment
Share on other sites

Tak for alle jeres gode råd :)

Mht. Frugt, spiser jeg mellem to-tre stk hver dag, jeg ved godt at det ville være sundere udelukkende at spise grøntsager, men det er lige så meget for at stille trangen til søde sager eller sukker. F.eks. Ved at spise havregrød med banan el. æble i stedet for at drysse sukker over.

Det ser ud til at der er delte meninger om frugt, men det er vel op til en selv hvilken holdning man har til det.

Ingen tvivl om at det er bedre at spise grøntsager end frugt, fordi grøntsager indeholder de "gode" kulhydrater der tager længere tid at fordøje, og måske indeholder bedre vitaminer og mineraler.

Men når det er sagt, så er frugt et meget sundere alternativ end slik, sodavand, chokolade m.m. Hvis man lider af en sød tand som jeg :)

Jeg ser slet ikke frugt som noget dårligt, tværtimod, så længe man holder det til et fornuftigt indtag.

Hilsen Tania

Der er skam heller ikke noget galt med frugt, så længe det ikke bliver abnormt forbrug. Håber ikke det fremstod anderledes. Problemet var blot at frugt blev gjort til noget man kunne spise alt man ville af. Her var det blot vigtigt at påpege at det også havde en negativ konsekvens pga. syren (jvf. tandlæger).

Hvis alternativet er chokolade mm. så er frugt dog (næsten) altid at foretrække IMO. Og så længe vi snakker i den lave ende (hvilket dit 2-3 stykker om dagen lader til at være) så ser jeg ingen fare. :)

Du kan også, hvis du har viljestyrken til det, tage en kold tyrker og droppe alt sukkerholdigt et stykke tid. Jeg gjorde det i sin tid, og har faktisk ikke brugt sukker i flere år! Ejede faktisk ikke sukker indtil den anden dag min veninde købte noget hun mente vi skulle bruge til pandekager... :) - Det er svært i starten, men forsvinder hurtigt. Dog kan der også være nogle symptomer på sukkermangel den første tid hvis man har haft stort forbrug. Søg på nettet hvis det er:)

Ps. Mener faktisk at frugt har nogle næringsstoffer som grøntsager ikke har så meget af, men hæng mig ikke op på det. Men igen, varieret og moderate mængder og så kan man spise det meste ;)

Edited by Nikolajknude
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share