brystmuskler


Vitala
 Share

Recommended Posts

hey til alle som kan hjælp og til alle som har samme problem.. håber ikke jeg er den eneste:)

jeg har styrketrænet i lidt over 1,5 år nu og har fra starten haft stort focus på mine brystmuskler og dette har også givet flotte resultater men for 1 måned siden foran spejlet så jeg at min venstre brystmukel var blevet større og mere mærkeret end den højre! noget jeg først har lagt mærke nu:(

dette er meget underligt da min ven og jeg har meget focus på at løfte rigtigt og lige. Hvad er endnu mere underligt er at jeg stadig er langt stærkere i højre brystmuskel end i venstre... jeg må til dette erkende at vi på det sidste har køre en pyramide med meget tung vægt fra omkring 105% egen kropsvægt til omkring 150% af egen kropsvægt(næsten maks) men løftene er ofte meget flotte og kontrolleret, så tror ikke på det kan være det men giv gerne gode råd:)

men hvis der er nogen der har en ide til hvad problemet kan være så må i meget gerne skrive. jeg ønsker ikke at have forskellige størrelse brystmusker :/ det ser sku ikke godt ud;) dog kan folk kun se det hvis jeg siger det til dem.

Link to comment
Share on other sites

Hej Vitala

det er ikke mærkeligt at en del af kroppen er større end en anden. Mit venstre bryst er f.eks. også en smule større end mit højre, det samme med mine fødder. Så det er meget almindeligt at have små fejl her og der på ens bygning...

For det meste bliver det også forstærket, hvis man står længe i spejlet og fokusere på samme område, på den møde ligger man mere og mere mærke til det, men for det meste er det kun noget man selv ligger mærke til og noget som andre slet ikke ser!

Håber det var svar nok Vh. Viktor :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej Vitala

det er ikke mærkeligt at en del af kroppen er større end en anden. Mit venstre bryst er f.eks. også en smule større end mit højre, det samme med mine fødder. Så det er meget almindeligt at have små fejl her og der på ens bygning...

For det meste bliver det også forstærket, hvis man står længe i spejlet og fokusere på samme område, på den møde ligger man mere og mere mærke til det, men for det meste er det kun noget man selv ligger mærke til og noget som andre slet ikke ser!

Håber det var svar nok Vh. Viktor :smile:

Og hvem siger i øvrigt at det skulle være en fejl? Alle ser jo forskellige ud :-)

Link to comment
Share on other sites

Hej Vitala

det er ikke mærkeligt at en del af kroppen er større end en anden. Mit venstre bryst er f.eks. også en smule større end mit højre, det samme med mine fødder. Så det er meget almindeligt at have små fejl her og der på ens bygning...

For det meste bliver det også forstærket, hvis man står længe i spejlet og fokusere på samme område, på den møde ligger man mere og mere mærke til det, men for det meste er det kun noget man selv ligger mærke til og noget som andre slet ikke ser!

Håber det var svar nok Vh. Viktor :smile:

jeg synes ikke det er en fejl som i selv siger:) man er jo forskellige.... men tænkte bare om det ville kunne lade sig gøre at træne den ene brystmuskel mere end den anden... med andre ord træne dem begge i starten af træningen også tilsidst i træningen kun træne den højre så det måske udlignede sig igen??.... men tænker bare også om man på den måde ville træne andre dele af kroppen større eller mindre så man bare oplevede problemet et andet sted for så kunne det jo være det samme! :(... så spørgsmålet er om sådan en træningsmetode kunne være en mulighed? altså specifikt træne den ene brust muskel mere end den anden end til en at det udlignede sig??

Link to comment
Share on other sites

Hej Vitala.

Jeg formoder dig og din gut kører bænkpress?

Hvis du gør det, kan du jo prøve bænkpress med håndvægte?

Det vil træne ubalancen i arme, skulder og bryst..

Hvis du fx. tager 60 i bænkpress (ikke maks), kan du tage to håndvægte ala 30 kg?

Håber det kunne hjælpe ;-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share