Proteiner


Tommi
 Share

Recommended Posts

Jeg har to spørsmål..

1.

Er der forskel på proteiner f.eks. dem man får i mad og dem man kan få i pulver... :huh:

2.

Jeg skal bruge protein pulver og kreatin... Men har ikke store oceaner af penge..

Så det ville være rart hvis nogen kunne give mig et link til at sted hvor det er godt og billigt...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 96
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

1. Nu ved jeg ikke helt specifikt hvad du mener med forskel, så der kan jeg ikke hjælpe.

2. Prøv at kigge på getbig´s shop

Kan anbefale deres eget mærke VIKING WHEY proteinpulver

Der er forskel på optagelsentiden i kroppen af proteinpulver, Whey er det mest populære protein. Det optages meget hurtigere end andre proteinkilder.

Hvorimod kassien er et langsomt optageligt protein, så hvis du skal bruge proteinpulver umiddelbart til efter træningshake, så skal du vælge et WHEY produkt!

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruger Prolab og Twinlab noget af det, hvis ikke det bedste, når vi snakker kvalitet - pt køres der tilbud på www.prolab-kosttilskud.dk. Så husk ikke kun og kigge på prisen!

Brug hovedsalig whey-protein og nap en 30 gram pulver nogle gange ud over dagen, speciel lige efter træning og inden sengetid! God træning ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke noget imod og betale lidt ekstra for at få en ordentlig kvalitet - om ikke andet får jeg da et produkt med etiket på så jeg i det mindste kan se hvad jeg indtager. Men her kunne jeg nemt forestille mig at du og jeg aldrig blev enige - men du spurgte og sådan hænger det nu sammen set med mine øjne :o

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke noget imod og betale lidt ekstra for at få en ordentlig kvalitet - om ikke andet får jeg da et produkt med etiket på så jeg i det mindste kan se hvad jeg indtager. Men her kunne jeg nemt forestille mig at du og jeg aldrig blev enige - men du spurgte og sådan hænger det nu sammen set med mine øjne

Du må ikke misforstå mig, det var ikke en kritik af dit valg (som du i øvrigt helt selv bestemmer). Lad nu getbig vs. prolab-kosttilskud debatten ligge - der er vist ikke det helt store produktive i den.

Jeg tænker mere på hvilke forskelle der er ved de dyre produkterne (udover etiket) i forhold til deres billligere konkurrenter?

Link to comment
Share on other sites

Lad mig starte med at sige, at både Prolab og Twinlab selvfølgelig er udmærkede produkter!

Men importerede amerikanske mærker lider i sagens natur under store transportomkostninger, told, mange distributionsomkostninger pga. den lange distributionskæde, - eksportør, importør, evt. grossist, detailled og IKKE mindt kolossale marketingsomkostninger!

Hvad tror I IKKE de mange farve helsidesannoncer i muskelbladene koster?

Ingen af de kendte mærker laver deres whey-produkter selv, men køber en given kvalitet hos det pågældende mejeri/fabrik, - muligvis tilsættes egne smagsstoffer osv.

Der er derfor ingen som helst grund til at tro, at den samme % whey-koncentrat fremstillet ved samme ekstraktionsteknik, er grundlæggende forskellig, - uanset mærke, - og uanset det pseudovidenskabelige pladder i de farvestrålende annoncer!

Smagen kan man selvfølgelig IKKE diskutere, - personligt synes jeg Viking vanilje, Prolab og CN smager fremragende!

Link to comment
Share on other sites

DSB Harry

Jeg håbede at få en dialog med din omkring valget af proteinpulver... tilsyneladende har du knapt så meget at tilføje til emnet.

Jørgen

Ganske enig - som producent har du en mark-up procent på dine varer. Det er profitten producenten ønsker efter alle omkostninger er inkluderet - for et produkt med et stærkt brand, vil den mark-up procent ALTID være højere. Vi kan også for eksemplets skyld sige mark-up procenten er den samme som No-Name produkter - hvem er det så lige der betaler marketingsomkostningerne? Korrekt, forbrugeren sidder tilbage med regningen og et produkt der lover guld og grønne skove...

Tommi

Når du skal købe dit whey, så sørg for at købe noget med en proteinandel på 80% og derover, vælg derudover det billigste.. eksempelvis det fra getbig.

(er det ikke pudsigt at prolab ren whey kun indeholder omkring 67% protein - så er det jo lidt nemmere stadig at være liidt konkurrencedygtig på prisen)

Link to comment
Share on other sites

Jamen Cilius vi har været der før og så kan jeg jo skrive det samme igen. Jeg kan med lidt "uheld" rende ind i en dopingtest. Og jeg stoler ganske enkelt ikke på de europæiske produkter for den sags skyld heller ej altid hvad de oplyser på deres etiketter. Og f.eks Prolab skriver at de har de 67% ja så tror jeg helt 100 på det. Men den der med +92 og +80 osv og så er det i tørstof og så er det kun koncentrater der ej er filteret ja det er finder vi hovedsaligt i de europæiske produkter. Og så problemet fra en øvrig produktion f.eks med pro-hormon rester - det holder bare ikke.

Men som også JS er inde på - smagen kære venner, smagen - den fås ikke meget bedre i Prolab.

XAX - har der ikke også været noget snak om, at du er moderator inde på en andet forum - så måske er du lidt (læs;meget) farvet i denne tråd. :o

Link to comment
Share on other sites

DSB Harry

Det er netop problemet med din kritik af andre produkter. Den er baseret på gisninger og fordomme, mens de faktuelle forhold omkring forskelle er forsvindende lille... min pointe med at spørge dig var, at der INGEN forskel er. Det er HYPE fra ende til anden, når de siger den BV er på 157 etc. etc.

Det er samtidig grunden til jeg bliver småiriteret når du anbefaler nye at vælge de dyre produkter... fint hvis du har en fornuftig argumentation for at differentiere blandt dem, men indtil videre har du ikke just præsenteret den.

Link to comment
Share on other sites

Nu er det jo nok lidt svært for mig ikke at være lidt farvet, men jeg vil alligevel prøve om jeg ikke kan sætte et andet lys på tingene.

Lad os tage tage proceduren omkring det at gøre et produkt færdig til forbrugeren, altså i dette tilfælde os.

Man køber 1 spand(flere), får trykt en etiket(flere), sætter de 2 ting sammen, producere noget protein pulver med smag og fylder spanden op, lukker låget, sender den ud til et lager eller en forretning eller direkte til forbrugeren. Der skal betales for lagerplads og produktionsanlæg, husleje osv. Alt sammen noget der koster penge. Hvor kan man som producent spare?, ja jeg vil personligt sige i sammensætningen(kvalitet) af det pulver der kommer i spanden!

Men som sagt det er kun en anden måde at se tingene på! :D :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg nu skulle være djævlens advokat et øjeblik, så kan jeg få øje på en god grund til at vælge kendte store mærker, - udover muligvis smagen-, fremfor små relativt ukendte mærker.

Kæmpe store firmaer som Prolab, Twinlab og Designer har simpelthen for meget at miste ved IKKE at leve op til "indholdsfortegnelsen", - hvorimod Barry Biceps XP-1324GTI ultra whey med BV=210 blot lukker ned og åbner op igen i kælderen ved siden af, når og hvis det bliver afsløret, at proteinprocenten er sådan ca. 8.5!

Jeg mener dog primært denne problemstilling kun er relavant i forhold til amerikanske producenter, hvor der hersker fuldstændigt anarki på markedet!

Økonomiske produkter som f.eks. DANLAB og VIKING ankommer med en certificeret "indholdsfortegnelse" fra det gigantmejeri, der leverer råmaterialet, så her kan man godt føle sig ret sikker på sandhedsværdien!

Link to comment
Share on other sites

"Økonomiske produkter som f.eks. DANLAB og VIKING ankommer med en certificeret "indholdsfortegnelse" fra det gigantmejeri, der leverer råmaterialet, så her kan man godt føle sig ret sikker på sandhedsværdien!"

Øhhh, ikke VIKING, det ankommer såmænd i en hvid gulvspand, uden nogen som helst beskrivelse af indholdet af nogen art. Man kan så læse lidt om produktet på deres side, der mangler dog en typisk aminosyreprofil – alligevel har jeg valgt at ”tro” på deres produkt B) .

Link to comment
Share on other sites

Arghh jeg er træt af prolab vs. twinlab vs. viking.. der er jo ingen saglige argumenter i debatten.

Nymand

Øhhh, ikke VIKING, det ankommer såmænd i en hvid gulvspand, uden nogen som helst beskrivelse af indholdet af nogen art. Man kan så læse lidt om produktet på deres side, der mangler dog en typisk aminosyreprofil – alligevel har jeg valgt at ”tro” på deres produkt

Hvad vil du bruge aminosyre profilen til? Har du estimeret (på mirakuløs vis) din egen personlige optimale aminosyreprofil, så du parrer den fra dit proteinpulver, med dem fra resten af dit proteinindtag?

JS

Enig i din argumentation.. det vil være en valid årsag til at købe de dyre produkter. Men markedsmæssigt så prøver getbig på at få et solidt fodfæste, hvorfor de heller ikke kan tåle dårligt omdømme... se bare på effekten af de manglende etiketter i en periode. Men stadig enig i din argumentation.

Edited by cilius
Link to comment
Share on other sites

Cool down Cilius B)

Getbig har ikke altid optrådt lige heldigt i deres argumetation, ting som,at man "glemmer" at ligge en varedeklaration i pakken, gør altså at man bliver lidt mistænksom <_<

Hvilket vist er meget naturligt.

Da MS debatten gik på sit højeste lovede man at uploade, testresultater fra fødevaredirektoratet, sorry men jeg har altså ikke set dem endnu.

Link to comment
Share on other sites

Cilius - Hvis du er træt af debatten så spring fra. Der er jo andre end dig der har - og så sandelig vel også ret til - at have en anden mening. Men om visse firma'er herhjemme prøver, at få fodfæste og det bliver spoleret pga af deres produktpolitik, kan jo sådan set være ligegyldigt. Men du skal jo altid selv fremhæve Getbig som et verdensfirma og det lugter jo bare af kommercielle interesser. Men i bund er folk åbent trætte af den amatør fremgangsmåde som de lancerer deres produkt på - accepter det! :angry:

Link to comment
Share on other sites

Nu er det jo nok lidt svært for mig ikke at være lidt farvet ...

Hvilket forhold har du da til et eller flere af produkterne?

Lad os tage tage proceduren omkring det at gøre et produkt færdig til forbrugeren, altså i dette tilfælde os.

Man køber 1 spand(flere), får trykt en etiket(flere), sætter de 2 ting sammen, producere noget protein pulver med smag og fylder spanden op, lukker låget, sender den ud til et lager eller en forretning eller direkte til forbrugeren. Der skal betales for lagerplads og produktionsanlæg, husleje osv. Alt sammen noget der koster penge. Hvor kan man som producent spare?, ja jeg vil personligt sige i sammensætningen(kvalitet) af det pulver der kommer i spanden!

Ja det har du helt ret i.....men men men.....Du skal også lige medregne at nogle firmaer bruger store beløb på reklame. Andre producenter sælger ikke direkte til forbrugeren, men sælger til en grossist. Grossisten sælger det så videre til en detail handel og først her sælges det til forbrugeren. Og alle led skal jo også tjene lidt :) skal dog omvendt siges at de firmaer med der har så omfattende handelsforbindelser, nok er så store at de køber råvarene lidt billigere end de mindre firmaer. Men jeg tror dog ikke det noget nær opvejer de andre faktorer. Derudover så er der også spørgsmålet om profit. Hvor stor et profit ønsker et firma at have på hverenkelt bøtte. Og så er det lige en sidste ting... nogle firmaer spekulere også i at sælge deres varer dyrere end gennemsnittet således at deres mærke giver "status" (fx B&O, div. HiFi og bilmærker).

Skal lige siges at jeg kender ikke til forretningen bag nogensomhelst af proteinproducenterne, og en der kender til mere til handel kan sikkert finde omkring hundrede andre faktorer :)

Men som sagt det er kun en anden måde at se tingene på! :D  :tongue:
Jepper, men ikke en særlig informativ/oplysende da det er alt for forenklet. :blink:
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share