OK at være øm i knæet?


morteng
 Share

Recommended Posts

Hej MOL!

Jeg vil gerne høre om det er ok at være øm i knæet, dagen efter jeg har løbet? Det er ikke efter hver løbetur, men mere hvis jeg har givet lidt gas så kan jeg mærke en smule ømhed om morgenen dagen efter, det går som regel væk efter jeg har været igang et par timer. Det er jo meget normalt at være lidt øm i musklerne når man har givet den gas, men jeg har tidligere måtte stå over en marathon pga. problemer med mit knæ så jeg er meget opmærksom på selv de mindste tegn! Jeg løber pt. 3-4 gange / ca. 30km. om ugen (træner op til Berlin).

Kan man godt være øm i knæet uden det er tegn på en skade?

På forhånd tak!

Link to comment
Share on other sites

Lidt ømhed sker der nok næppe noget ved, så længe det ikke går over i en smertetilstand. Men ømhed i selve knæet er stadig ikke det bedste tegn. Det kunne umiddelbart tyde på der en sene/ledbånd der ligger lige omkring overbelastningsgrænsen.

Prøv at kigge lidt på følgende symptomer: http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/loeberknae.htm

Jeg ville nok passe på med at progressere yderligere de næste par ugers tid, for at se om ømheden ikke forsvinder. Hvis der går adskillige uger og ømheden fortsætter, ville jeg lige smutte forbi lægen. Det er 10x nemmer at tage en skade i opløbet, end når den er i "udbrud".

Link to comment
Share on other sites

Lidt ømhed sker der nok næppe noget ved, så længe det ikke går over i en smertetilstand. Men ømhed i selve knæet er stadig ikke det bedste tegn. Det kunne umiddelbart tyde på der en sene/ledbånd der ligger lige omkring overbelastningsgrænsen.

Prøv at kigge lidt på følgende symptomer: http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/loeberknae.htm

Jeg ville nok passe på med at progressere yderligere de næste par ugers tid, for at se om ømheden ikke forsvinder. Hvis der går adskillige uger og ømheden fortsætter, ville jeg lige smutte forbi lægen. Det er 10x nemmer at tage en skade i opløbet, end når den er i "udbrud".

Hej venaN - tak for svaret!

Det er overhovedet ikke ømt, og kun i to gange har jeg kunnet mærke noget i knæet. Jeg er nok bare ekstra opmærksom på knæet da jeg før har oplevet at det gik galt.

Jeg var egentlig også bare interesset i, at høre om det er muligt at være øm/træt i knæet uden det decideret er tegn på at der er noget galt. Jeg kan jo også godt have ondt i læggen uden det er tegn på en skade.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share