Væske i kroppen


ibroken
 Share

Recommended Posts

Jeg har holdt en del pauser her for tiden fra træningen og er stoppet med kreatin for ca 2 uger siden. Min vægt er gået fra 75kg til omkring 72kg. Jeg har samtidig også skåret ned på indtaget. Selv synes jeg ikke jeg er blevet meget mindre, men er stadig nysgerrig vedr. Den mængde væske man har i kroppen.

Nogen, der ved, hvor meget det væske kan udgøre i kg? Og forsvinder noget af væsken hvis man stopper med at træne?

Link to comment
Share on other sites

Mener det er ca 60% af kropsvægten for en normalvægtig mand. Mere for børn og mindre for ældre og overvægtige.

Og ja, er ret sikker på en øget mængde bundet glycogen og øget blodmængde hos den veltrænede, vil representere en målbar mængde vand.

Tør dog ikke lige gætte på hvor meget, men det er der sikkert andre der gør.

Link to comment
Share on other sites

Ja, 60% er et meget godt tal for gennemsnitspersonen.

Er man overvægtig, vil det falde (så lavt som 45% hvis man giver den gas). Det engelske udtryk er Total Body Water - ved ikke om der er et dansk udtryk, men der har du hvertfald det medicinske term, så du kan google videre :)

Mit bud er at din TBW ligger meget stabilt, da der ikke skal forsvinde meget væske fra kroppen, før man føler tørst

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share