Styrke, kredsløb og udholdenhed


JokumS
 Share

Recommended Posts

Hej. Jeg har forsøgt at fuldføre et hjemmelavet seksdageprogram, hvor jeg træner cirkeltræning og løb mandag, onsdag og fredag, mens jeg træner styrke-orienteret tirsdag, torsdag og lørdag (Tyvstjålet et lidt ændret Rippetoe program med 3x5/1x5 uden opvarmning) - for det har jeg altid troet ville være det optimale til at få det bedste ud af udholdenheden, løb og styrken. Problemet er bare, at dagene efter styrketræningen kan min ryg, og nogle gange benene, være for træt/øm til at jeg kan holde i særligt lang tid under løb. Cirkeltræningen kan jeg stadig fortsætte med. Så jeg tror, jeg må ændre i forløbet - men jeg kan ikke lige se hvordan uden at svække styrketræningen. Er der nogen, der har erfaringer med at sammensætte sådanne programmer?

På forhånd tak :-)

Mvh,

JokumS

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Prøv lige at smide dit program ind så er det lettere at finde fejl og mangler.

En anden ting er, hvor meget har du trænet før? er du lige begyndt at træne igen efter en pause, eller fortsætter du med noget nyt ovenpå at have trænet dig op?

Du kører jo et rimeligt heftigt på, cirkeltræning formoder jeg er en form for hjemmestyrketræning? altså kropsvægt?

Det vil jo sige at du træner styrkemæssigt 5 gange om ugen. Så længe du ikke maxer din krop ud i cirkeltræningen kan dette sagtens lade sig gøre, men hvis du ikke har vænnet kroppen til langsomt at kunne udholde så meget træning, så er det fuldt forståeligt at du ikke kan holde til det ;)

Gør det ondt i ryg og ben.. eller er de bare tørre for energi? I så fald ville jeg også begynde at se på din kost? Det er sindsygt vigtigt at du i det hele taget får nok energi, hvis du skal kunne opretholde sådan et tempo :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share