Kalorier


Mentor
 Share

Recommended Posts

Hej, jeg har før her på debaten fået at vide at der er 500 kalorier pr 100g i en pakke digegetives kiks der samlet vejer 400g. Jeg har regnet ud at jeg har brug for cirka 3500 kalorier pr dag for at have et rimeligt kalorieoverskud. Vil det så sige at jeg ved at spise sådan en pakke + 3 liter cola om dagen faktisk kan få dækket næsten hele mit kalorie behov. Det kan godt være at det er en usund måde at gøre det på men det jeg er interreseret i at vide er om det her kan passe???

Link to comment
Share on other sites

Hmm interessant tankegang. Men ja umiddelbart, bortset fra at digestive 's energi kommer fra mono (og di) sakkarider, hvilket bliver optaget i blodbanen med samme som igen vil udløse en kraftig insulin reaktion fra kroppen for at modvirke højt blodsukker. Sagt på en anden måde gør vil du blive sulten igen efter en time eller 2,hvis du spiser digestives som hovedmåltid, - det samme gælder for colaen, men nu du kører i samme tankegang kan jeg da også supplere at man faktisk kan få dækket sit kaloriebehov ved at drikke

12 øl

eller

1½ vodka

på en dag, men dette er naturligvis heller ikke anbefalelsesværdigt.

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er jo fint at i har set lyset. Den ultimative aha-oplevelse.

Derfor er det jo ikke mærkeligt at man bliver fed hvis man spiser: kager, chokolade, wienerbrød, pølser, skinkesalat o.l. i store mængder uden at røre sig samtidig. Vores "sølle" basalforbrænding bliver hurtigt overhalet af de fedtholdige energibomber.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share