God kost - Dårlig mave


Rygsvømmer
 Share

Recommended Posts

Hej :D

Det her er måske et lidt mærkeligt spørgsmål, men ville høre om andre kender til det, muligvis ved hvorfor?

Jeg har igennem det sidste års tid haft en meget sund og varieret kost. Er utroligt glad for at sund hjemmelavet mad, som jeg selv fremstiller og ofte bliver det yderst velsmagende. Det er med sunde råvarer, masser af grønt og ofte med en masse kød iblandt. Groft sagt, jeg spiser sundt. Og yes i know, det er med bønner, linser, broccoli, kål og adskillige andre varianter af grønsager som man siger giver luft i maven, meeeeen...

Men samtidigt med at jeg spiser sundt, så oplever jeg ofte perioder med enten tynd, eller ubehageligt ildelugtende afføring og en maaaaasse luft i maven??

Hehe jeg havde ikke opfattelsen af at det skulle være ulækkert og spise sundt og lækkert?? Er det helt normalt?

Link to comment
Share on other sites

Noget kunne tyde på at din fordøjelse er uenig med din opfattelse af sund mand. Grønsager og bælgplanter kan give fordøjelsesbesvær, da de indeholder forholdsvis meget ufordøjeligt materiale. Dette vil give anledning til en forholdsvis stor mængde afføring, der kan være ildelugtende.

Store mængder kød skulle efter sigende også kunne give ildelugtende afføring, dog i mindre portioner. Måske er kombinationen af meget grønsager og meget protein årsagen til dine problemer.

Mvh Andreas

Link to comment
Share on other sites

Jeg drikker faktisk for lidt mælk ifølge mig selv, men det kommer på havregryn gennemsnitligt 4 dage om ugen.

Til gengæld er det eneste pålæg jeg bruger på brød, som jeg spiser i normal mængde, altså til middag og sådan, men det er fuldkornsbrød eller rugbrød. Nå ja pålægget er ost, ost og mere ost.

Jeg steger mit kød i det der omega 3 magarine eller olivenolie..

Det er bare sjovt, for jeg har lige siddet og læst en bog der hedder Superfood, der beskriver hvor sundt; bær, broccoli og specielt løg bliver beskrevet som noget af det sundeste.. det har min mad bestået af længe, men den fik lige en tand mere på løg enden her forleden ;) Det kan jeg godt se selv kan være skyld i det, men det er bare mærkeligt at man kan få det så dårligt, af at spise så sundt ^^ hehe.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share