Kosttilskud - Usa ?


despo
 Share

Recommended Posts

Hejsa,

Jeg stødte ind i denne artikel da jeg søgte om kosttilskud fra udlandet http://www.trendbuy.dk/proteinpulver-fra-england-el-usa.htm

http://www.trendbuy.dk/billigt-kosttilskud-fra-udlandet.htm

Er der nogle der har erfaringer med dette ?

Hvis det holder er det jo tydeligvis meget billigere end i DK og omkring liggende lande. Hvad skal jeg være påpasselig med når jeg bestiller fra udlandet ? Er der risiko for, at eksempelvis Twinlab Whey protein er ulovligt og derfor bliver taget i tolden ? Er der nogle der har erfaringer med iherb iøvrigt ?

Edited by despo
Link to comment
Share on other sites

Det meste fremgår af de links du selv har smidt ind:

Hvis du køber gennem England er du sikret ikke at skulle betale noget ekstra udover fragt. Du betaler altså ikke told omkostninger. Køber du fra USA, er der risiko for at din pakke bliver stoppet i tolden, omvendt er det meget billigere end priserne i både Danmark og England.

Nej, Twinlab protein er ikke ulovligt, men du skal forvente at der skal betales told og moms hvis du køber fra USA.

Regneeksempel fra post.dk

Her kan du se et eksempel på, hvordan told og moms bliver udregnet

Hvis du køber et par cowboybukser fra USA til en værdi af 1.500 kr., hvor portoen er 50 kr. og toldsatsen 12%, vil regnestykket se sådan ud:

Told 12% af varens værdi (1.500 kr.) + porto (50 kr.) = 186 kr.

Moms 25% af varens værdi (1.500 kr.) + porto (50 kr.) + told (186 kr.) 434 kr.

Importgebyr 160 kr.

Opkrævning i alt 780 kr.

Link to comment
Share on other sites

I forbindelse med noget research jeg selv lavede, da jeg også ville købe det via USA, faldt jeg over et enkelt svar herinde, som sagde at animalske produkter som blev importeret skulle gennemgå et veterinært tjek, og den betaler man selv for: 1280,- - lige oven i hatten.

Om det passer eller ej, ved jeg ikke. Jeg har forsøgt at maile og gennemrode diverse ministeriehjemmesider (gudfader mig i skuret for nogle dårlige søgemaskiner de har der...). Af den grund gik jeg lidt væk fra det, men finder du ud af det, må du meget gerne give lyd fra dig.

Link to comment
Share on other sites

Ok guys!

Jeg tog chancen og fik det hele hjem på 3 dage :D

Betalte told men stadig meget billigere end priserne herhjemme. Vil sige at selv sider, som sublimsport er meget langsommere end denne side, produkt sortimentet er kæmpe stort og de sælger ikke bare kosttilskud, men meget mere som er MEGET dyerere herhjemme.

Jeg hjælper jeg gerne, hvis deter i har spørgsmål.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Ok guys!

Jeg tog chancen og fik det hele hjem på 3 dage :D

Betalte told men stadig meget billigere end priserne herhjemme. Vil sige at selv sider, som sublimsport er meget langsommere end denne side, produkt sortimentet er kæmpe stort og de sælger ikke bare kosttilskud, men meget mere som er MEGET dyerere herhjemme.

Jeg hjælper jeg gerne, hvis deter i har spørgsmål.

Hej Despo

Fedt du fik sendingen hjem fra USA. Har lige bestilt nogle bøtter Twinlab whey fra over there. Har ikke fået det hjem endnu. Hvor meget kom du til at betale i told og moms? kunne være rart hvis du skrive dit handelsbeløb og tolden og momsen, så har jeg en nogenlunde fornemmelse af hvor meget jeg kommer til at betale. Mit total beløb med transport er 277 $ = ca. 1533 kr

Hilsen Rasmus

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share