HIIT muligheder


mdfn
 Share

Recommended Posts

Hej Motion-online

Jeg er en dreng på 16 år, og jeg kunne godt tænke mig at få lidt slankere lår, dvs. tabe mig.

Jeg læste om HIIT online hvor der stod, at det ligesom "kickstartede" stofskiftet. Jeg vil gerne begynde på det, men jeg ved ikke lige hvad der vil være den bedste mulighed at tage.

Siden det skal være lige når man står op tror jeg, at tage helt hen til træningscenteret er udelukket, da det først åbner senere end jeg står op. Jeg har dog to skove tæt på mig, en masse trapper og en cykel. Hvad ville være den bedste måde at lave HIIT for mig?

Mvh mdfn.

Link to comment
Share on other sites

Gør du bare det du selv syntes passer dig bedst.

1. Høj intensitets træning kickstarter ikke stofskiftet eller eller noget i den stil. Det kræver dog mere energi at udføre, netop fordi det udføres med høj intensitet. Jo højere intensitet, jo mere energi skal der logisk nok bruges. HIIT har også en højere "efterforbrænding", men det er ikke noget du bør tænke over.

2. Du behøver bestemt ikke at træne om morgen, nærmere tvært imod. Ofte er man mere træt og uoplagt om morgenen, og så er der bestmet ingen grund til at træne hård HIIT træning. Om du træner kl 7.00 eller kl 20.00 kræver den samme mængde energi, og det er derfor underordnet hvad tidspunkt på dagen, du vælger at træne.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share